فیلم سیر تا پیاز آتش سوزی زندان اوین / نقشه فرار از زندان را چه کسانی طراحی کرده بودند
حجم ویدیو: 11.41M | مدت زمان ویدیو: 00:02:51

به گزارش رکنا؛ مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: در آتش سوزی و درگیری  در زندان اوین هیچ متهمی موفق به فرار نشد، این درحالی است که در دو شب گذشته توسط رسانه های رسمی کشور اخباری مبنی بر فرار زندانیان اوین منتشر شده بود.

با همه این تفاسیر مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد در پی درگیری شنبه شب بین برخی از زندانیان بند ویژه سرقت و محکومیت‌های مالی زندان اوین و آتش سوزی پیش آمده در کارگاه خیاطی این زندان، که منجر به ورود سریع و به موقع نیروهای انتظامی و امدادی شد تعداد قابل توجهی از زندانیان نجات پیدا کرده و از صحنه آتش سوزی به نقطه امن منتقل گردیدند و متاسفانه چهار زندانی نیز فوت شده و تعدادی مجروح شدند.

بر اساس این گزارش، طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، چهار نفر از زندانیان بر اثر استنشاق دود ناشی از آتش سوزی‌ها درگذشتند و ۶۱ زندانی نیز مجروح شده‌اند. هر چهار زندانی فوت شده جزو محکومین ناشی از سرقت بودند که در زندان اوین دوران محکومیت خود را طی می‌کردند.

 اکثر زندانی‌های مجروح شده به صورت سرپایی مداوا شدند و تنها ۱۰ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری هستند که حال چهار نفر وخیم گزارش شده است.

 پس از ورود به موقع دادستان تهران و رئیس‌سازمان زندان‌ها در محل زندان اوین با همکاری مسئولین زندان، نیروهای انتظامی، آتش‌نشانی و اورژانس بیش از ۷۰ زندانی که در معرض خطر آسیب دیدگی بودند نجات پیدا کردند.

 در جریان درگیری و آتش سوزی زندان اوین تعدادی از زندانیان جرایم خشن و خطرناک، قصد فرار از زندان را داشتند که با توجه به تمهیدات حفاظتی اتخاذ شده موفق به فرار نشدند.

 شرایط زندان اوین از نیمه شب یکشنبه عادی است و امکان تماس زندانیان با خانواده از همان شب حادثه و ساعتی پس از اطفای حریق فراهم گردیده تا نگرانی‌های احتمالی رفع شود. هویت زندانیان فوت شده نیز به اطلاع خانواده آنها رسیده و اسامی درگذشتگان متعاقبا و پس از دستور مقام قضائی منتشر خواهد

 

 

کدخبر: 833859 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟