جوان شیطان پرست تهرانی مسلمان شد / جزییات قتل رییس اتحادیه تجار ایرانی در گرجستان

به گزارش رکنا؛ رسیدگی به این پرونده از 23 اسفند سال ۹۰ به دنبال کشته شدن رئیس اتحادیه تجار ایرانی در شهر تفلیس گرجستان آغاز شد. شواهد نشان می داد پسر ایرانی به نام نوید دست به جنایت زده و با 35ضربه چاقو، مسعود را در دفتر کارش کشته است.

وی که بعد از جنایت به کمپ پناهندگان گریخته بود بازداشت شد و در تشریح جزییات قتل گفت:مدتی قبل برای زندگی بهتر به ترکیه رفتم و آنجا به سفارت آمریکا و کانادا رفتم تا پناهنده شوم اما نشد. به همین خاطر به ناچار به گرجستان رفتم و در بازار مشغول به کار شدم. آنجا نام و نشان تاجر ایرانی را شنیدم که به مهاجرها کمک می کرد. من آدرس دفتر او را گرفتم و همراه دوستم به آنجا رفتم.من عضو یک فرقه شیطان پرستی شده بودم و حرف هایی علیه جمهوری اسلامی در فضای مجازی منتشر کرده بودم. وقتی در دفتر کار مسعود فیلم ها را به او نشان دادم عصبانی شد. به همین خاطر با هم درگیر شدیم و من با خنجر تزیینی که چند روز قبل خریده بودم چند ضربه به او زدم. سپس موبایل و نوت بوکش را دزدیم و فرار کردم.

وی در گرجستان محاکمه و به ۱۴ سال زندان به خاطر قتل و  4 سال حبس بابت سرقت اموال قربانی محکوم شد . در حالی که 8 سال از محکومیتش را گذرانده بود با اوج گیری بیماری کرونا در سال 99 و استرداد محکومان میان دو کشور، نوید به ایران برگردانده شد. وی توانست رضایت مادر و پسر قربانی را جلب کند و به زندان قزالحصار منتقل شد.

وی درباره دوره محکومیتش در گرجستان گفت: طبق قوانین قضایی کشور گرجستان 4 سال از محکومیتم را در زندان سپری کردم. اجازه ملاقات تلفنی و حضوری با هیچ کسی را نداشتم و حتی نمی توانستم رادیو یا تلویزیون ببینم. شرایط عذاب آوری داشتم تا اینکه بعد از 4 سال به زندان تفلیس منتقل شدم.در آنجا اجازه داشتم  با خانواده‌ام تلفنی صحبت کنم. رادیو گوش دهم و ‌تلویزیون ببینم و کتاب و روزنامه بخوانم. وقتی فضا برایم بازتر شد فهمیدم اشتباه کرده ام. به همین خاطر در زندان توبه کردم. من که قبلا گفته بودم به مسیحیت گرویده ام به اسلام برگشتم و شروع به خواندن نماز و گرفتن روزه کردم.

در حالی که نوید 2 سال دیگر از محکومیتش را نیز در ایران گذرانده بود پرونده اش به شعبه 10 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا طبق قانون ایران محاکمه شود.

در این جلسه متهم که با قرار وثیقه آزاد بود در دادگاه حاضر شد . در ابتدا، برادر قربانی که از مادر و پسر خردسال برادرش وکالت داشت در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: مادرم به تازگی فوت شده است. اما او قبل از فوتش اعلام گذشت کرد و من از طرف برادر زاده ام اعلام رضایت می کنم. اما حالا که مادرم فوت شده این اختیار به 7 ورثه او رسیده است که باید آنها نظرشان را اعلام کنند.

وی ادامه داد: من حالا از طرف خودم و برادرزادم گذشت می کنم .اما وقتی مادرم بدون هیچ چشم داشت و پولی اعلام گذشت کرد، متهم حتی از ما تشکر نیز نکرد و این موضوع ممکن است در اعلام گذشت سایر ورثه تاثیر داشته باشد. لازم است آنها خودشان در دادگاه حاضر شوند و نظرشان را اعلام کنند .

به این ترتیب قضات دادگاه جلسه را به بعد موکول کردند تا سایر وراثت در دادگاه حاضر شوند.

 

کدخبر: 835839 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟