بازداشت ۹ نفر در ماجرای ریزش مرگبار پل معلق در هند

به گزارش رکنا؛  کلیه این افراد برای شرکتی کار می‌کنند که مسئول بازسازی و مرمت پل بخش "موربی" در این ایالت هند بوده است. آن‌ها به اتهام قتل غیرعمد تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

یک گروه تحقیقاتی متشکل از پنج کارشناس، تحقیق در مورد علل این حادثه را به‌دستور دولت دهلی‌نو آغاز کرده‌اند. در جریان ریزش این پل معلق دستکم ۱۴۱ نفر کشته و تعدادی نیز ناپدید شده‌اند؛ شرایطی که می‌تواند شمار قربانیان این حادثه را افزایش دهد.

همچنین به گزارش یک رسانه‌ محلی، نزدیک به ۱۸۰ نفر از این حادثه نجات پیدا کرده‌ و تعدادی همچنان در بیمارستان بستری هستند.

طبق برآوردهای مقامات محلی دستکم ۵۰۰ نفر در زمان حادثه روی این پل قدیمی در ۲۰۰ کیلومتری غرب "احمدآباد" مشغول عبادت و برگزاری آئین "دیوالی" (یکی از جشن‌های هندوها) بودند. همچنین دستکم ۵۰ تن از قربانیان این حادثه کودک بودند. یکی از سیاستمداران محلی این ایالت ۱۲ عضو خانواده خود از جمله 5 کودک را از دست داده است.

حادثه روز یکشنبه ۳۰ اکتبر یعنی درست چند روز پس از بازگشایی پل روی داد. این پل معلق که ۲۳۳ متر طول دارد در سال ۱۸۸۰ میلادی بر روی رودخانه "ماچو" در ایالت زادگاه "نارندرا مودی"، نخست وزیر هند ساخته شده و شش ماه برای مرمت و تعمیرات تعطیل بود.

به گزارش یورونیوز، زیرساخت‌های بسیاری از راه‌های ارتباطی در ایالت‌های مختلف هند قدیمی هستند و نگهداری و ترمیم آن‌ها معمولا در زمان مناسب اتفاق نمی‌افتد.

 

کدخبر: 838453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟