شلیک سارقان مسلح به پلیس تهران / پایان وحشت آفرینی برای خانه های شمال تهران + گفتگو

به گزارش رکنا، 4 سارق حرفه‌ای نقشه سرقت های مسلحانه از خانه‌های شمال تهران را اجرا می‌‌کردند. اما چند روز قبل زمانی که آخرین سرقت را انجام دادند، مأموران پلیس کلانتری 164 قائم متوجه آنها شده و درنهایت در یک تعقیب و گریز طولانی و تیراندازی از سوی هر دو طرف 4 متهم اصلی پرونده بازداشت شدند. یکی از متهمان درباره نحوه سرقت‌هایشان گفت: در خیابان‌های شمال تهران پرسه می‌‌زدیم و با دیدن خانه‌هایی که چراغ‌شان خاموش است به سراغ خانه رفته و بعد هم به شیوه توپی زنی وارد ساختمان‌ها شده و اقدام به سرقت می‌‌کردیم.

چه مدت است این کار را انجام می‌‌دهی؟

 10 سال زندان بودم اما  4 ماه قبل از زندان آزاد شدم و سرقت را شروع کردیم.

چرا دوباره وارد کار خلاف شدی؟

باید رد مال می‌‌دادم. 11 میلیارد تومان رد مال دارم و برای تهیه این پول چاره‌ای جز سرقت نبود.

مگر چی سرقت کرده بودی که این همه رد مال داری؟

10 سال قبل که به زندان افتادم طلا و سکه این مبلغ نبود، وسایل داخل خانه هم که ما سرقت کردیم به این گرانی نبود. باید به مبلغ سال رد مال داد.

سرقت‌هایت چه بود؟

از سرقت طلافروشی گرفته تا سرقت مسلحانه منزل. حدود 7 کیلو طلا از طلافروشی در جنوب تهران سرقت کردیم و مدتی بعد هم دستگیر شدیم. وقتی به خاطر سرقت طلافروشی بازداشت شدیم، ماجرای سرقت از خانه‌ها هم رو شد.

با اعضای باند چطور آشنا شدی؟

در زندان، یکی از آنها 27 سال به اتهام مواد مخدر در زندان بود. در زندان نقشه سرقت را کشیدیم و بعد از آزادی دور هم جمع شدیم. همان همدستم که به خاطر مواد مخدر در زندان بود هم با گذاشتن وثیقه به بهانه مرخصی از زندان بیرون آمد تا سرقت‌ها را انجام دهیم.

با چه خودروهایی برای سرقت می‌‌رفتید؟

پرشیا و 405، البته پلاک خودروها را عوض می‌‌کردیم.

 

کدخبر: 841241 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟