افشاگری در ماجرای آتش سوزی هولناک در دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد

به گزارش رکنا؛ محبوبه معین مقدس، با اشاره به آتش سوزی که هفته گذشته در آشپزخانه این دانشگاه اتفاق افتاد، اظهار کرد: علت آتش سوزی نقص فنی در دیگ خورشت پزی بود که با شرکت مربوطه هماهنگی انجام شد تا دیگ‌های دارای نقص تعویض شود و این اتفاق تکرار نشود.

وی با بیان اینکه اطفاء حریق توسط کمپسول های آتش نشانی موجود در آشپزخانه با کمک همکاران دانشگاه و آتش نشانی انجام شد، ادامه داد: آشپز آشپزخانه در این حادثه دچار مصدومیت شد که پس از استراحت کوتاهی در بیمارستان سلامتی کامل خود را به دست آورد.

معین مقدس با تأکید براینکه آتش سوزی در وعده ناهار دانشجویان اتفاق افتاد، ادامه داد: پس از این حادثه و بسته بودن سلف دانشگاه برای نظافت و رفع نواقص، وعده شام به دانشجویان داده نشد و هزینه دانشجویان بابت آن وعده نیز بازگردانده شد.

رئیس دانشگاه تک جنسیتی دختران کوثر بجنورد در پایان تصریح کرد: میزان خسارت وارد شده هنوز نهایی نشده و بیمه باید میزان خسارت را اعلام کند.

دانشگاه کوثر ویژه خواهران در سال ۹۱ تاسیس شد و با ۷ رشته تحصیلی و ۲۵۰ دانشجو در سال ۹۳ آغاز به کار کرد و هم اکنون از نظر تعداد دانشجوی دختر بین دانشگاه های کشور رتبه دار است.

این دانشگاه در حال حاضر ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۱۷ رشته کارشناسی و ۵ رشته کارشناسی ارشد دارد.

حدود ۳۰ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان در خراسان شمالی تحصیل می کنند.

 

 

کدخبر: 843518 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟