تردد در گردنه‌ های چهارمحال وبختیاری روز پنجشنبه با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است

به گزارش رکنا: سرهنگ غلامعلی نوربخش روز پنجشنبه افزود: هم‌اکنون تردد در گردنه‌های "چری"، "شاه منصوری"،" تاراز " شهرستان کوهرنگ، گردنه "گوشنگلی" در محور بروجن به لردگان، گردنه "بارده" شهرستان بن و گردنه "خلک" با زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی امکان‌پذیر است.

وی از رانندگان و مسافران درخواست کرد از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت نیاز تجهیزات لازم از جمله زنجیر چرخ استفاده کنند و از سلامت خودرو و برف پاک کن خودرو مطمئن باشند.

نوربخش به لغزنده بودن سایر محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون تمامی محورهای مواصلاتی استان به خصوص محورهای برفگیر باز و تردد روان است.

نوربخش افزود: رانندگان علاوه بر همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی، توجه ویژه به گردش‌ها، رعایت فاصله طولی، سرعت مجاز و توجه به جلو داشته باشند تا از بروز حادثه احتمالی جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، گردنه‌های چری و شاه منصوری در شهرستان کوهرنگ، محور ارتباطی شهرکرد از مسیر منطقه بازفت به استان خوزستان است.

محورهای ارتباطی استان چهارمحال و بختیاری که بخش عمده آن کوهستانی و برفگیر است شامل ۲۱۵ کیلومتر بزرگراه، یکهزار و ۱۳۶ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲ هزار و ۳۸۱ کیلومتر راه روستایی است.

براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای،با فعالیت یک سامانه بارشی در استان به تناوب افزایش ابر، بارش برف و باران گاهی با وزش باد به نسبت شدید، در ارتفاعات و مناطق برفگیر کولاک برف و در برخی مناطق مه پیش‌بینی می‌شود.

با خروج سامانه بارشی برای صبح روزهای شنبه و یک شنبه کاهش دما و در برخی مناطق مه و کاهش دید انتظار می‌رود.

 

کدخبر: 858732 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟