به گزارش رکنا، پیکر شهید احمد کشوری‌نیا از شهدای مدافع امنیت که درگیری با قاچاقچیان به شهادت رسید، روز دوشنبه ٢۶ دی در خرم‌آباد تشییع و در قبرستان سراب‌یاس به خاک سپرده می‌شود.

سرهنگ ایرج نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به شهادت ستوانیکم شهید احمد کشوری نیا که در حین ماموریت تعقیب، مراقبت و درگیری با خودرو قاچاقچیان دچار مرگ مغزی شده بود، اظهار کرد: خانواده شهید کشوری نیا اعضای بدن او را اهدا کردند.

وی افزود: ستوانیکم شهید احمد کشوری‌نیا فرمانده یگان امداد شهرستان ساوه در حین اجرای ماموریت و تعقیب قاچاقچیان در تاریخ هفدهم دی ماه جاری در ساوه دچار حادثه می‌شود و با بالگرد به بیمارستان ولیعصر (عج) فراجا تهران منتقل شد.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی لرستان گفت: پس از مرگ‌ مغزی شهید کشوری‌نیا با اقدامات قانونی و رضایت خانواده پیکر وی به یکی از مرکز پیوند اعضا منتقل شد.

نظری بیان کرد: از این شهید بزرگوار ٢ کلیه، ٢ قرنیه و یک کبد برای پیوند پنج بیمار نیازمند اهدا شد، همچنین پانکراس وی برای استخراج سلول‌های بنیادی در اختیار قرار گرفته است.

وی ضمن تبریک و تسلیت شهادت احمد کشوری نیا، گفت: پیکر این شهید گرانقدر فردا ۲۵ دی ماه در استان مرکزی تشییع و روز دوشنبه ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح در ستاد فرماندهی انتظامی استان در خرم‌آباد تا میدان شهدا تشییع و سپس در آرامستان سراب یاس به خاک سپرده می‌شود.

 ستوانیکم احمد کشوری نیا ۴۴ ساله در حین ماموریت تعقیب و مراقبت و درگیری با خودرو قاچاقچیان کالا دارای پلاک سرقتی بر اثر برخورد عمدی خودرو حاوی کالای قاچاق با خودرو وی که متعاقبا به بیرون پرتاب و سر وی با زمین برخورد می‌کند در نهایت به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود، وی متاهل و داری یک فرزند پسر بوده است.

کدخبر: 861275 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟