معماری آینده فراجاارتباط مردمی  توأم با عطوفت است

به گزارش رکنا، سردار مهدی حاجیان صبح دیروز در نشست خود با اصحاب رسانه گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که دشمن از قبل برای اغتشاشات اخیر برنامه‌ریزی کرده بود چرا که در یک ماه منتهی به اغتشاشات بیش از ٩٣٠٠ قبضه سلاح بخصوص سلاح جنگی کشف و ضبط شد و دشمن سعی داشت با توزیع این سلاح‌ها فضای امنیتی کشورمان را ناامن کند.

وی درباره تغییرات در فرماندهی کل فراجا گفت: سردار اشتری پس از اتمام مأموریت هشت ساله بر اساس حکم و رضایت فرمانده معظم کل قوا سکان هدایت این مجموعه را به سردار رادان تحویل دادند که جا دارد از زحمات سردار اشتری که اثرات حضورشان بسیار مشهود بود قدردانی کنم. اما اکنون سکان امور به سردار رادان سپرده شده است که از فرماندهان لایق و باسابقه فراجا هستند و معماری فراجای آینده را ترسیم کردند.

این معماری، اقدامی تحولی است از حیث ماهیت و ساختار که نیروی انتظامی با آن مواجه خواهد شد و با تغییراتی که اتفاق خواهد افتاد در فراجای آینده پلیس یک نهاد در تراز انقلاب اسلامی، اصلاح‌گر اجتماعی و فرهنگ‌ساز اجتماعی و یک مداخله‌گر معناگرا است زیرا هم در پیش رویدادها و هم در پس‌رویدادها حضور و نقش خواهد داشت.

سردار حاجیان در ادامه به اهداف جدید فراجا در دوره جدید اشاره و اظهار کرد: از اهداف جدید مجموعه فراجا می‌توان به تدوین معیارهای اخلاقی پلیس، سرعت‌بخشی خدمات انتظامی، رابطه با نخبگان و فرهیختگان، توجه به ابزارهای هنر و رسانه و همین‌طور بهره‌مندی از آخرین یافته‌های دانش و فناوری اشاره کرد. ضمن اینکه در معماری فراجا تغییر در ماهیت داریم و هم به‌دنبال ارتباط با مردم توأم با عطوفت و احترام به حریم خصوصی هستیم و هم مقابله قاطع و قانونی با افرادی که ناامنی اجتماعی ایجاد می‌کنند.

در ادامه سخنگوی فراجا به اقدام پارلمان اروپا اشاره و تأکید کرد: یکی از دلایل تحریم و تروریستی خواندن سپاه پاسداران ایران شکست دشمن در حوزه‌های مختلف از جمله ناامن‌سازی اخیر است. این اقدام دشمن کاملاً غیرقانونی است زیرا بر اساس قواعد حقوق بین‌الملل خلاف است که یک سازمان نظامی را در فهرست گروهک‌های تروریستی قرار دهند و ما آن را محکوم می‌کنیم.

عملکرد 10 ماهه پلیس

سردار حاجیان در بخش دیگری از این نشست درباره عملکرد ١٠ ماهه پلیس کشور گفت: در حوزه راهور عمده فرایند شماره‌گذاری خودرو اینترنتی شده است، علاوه بر این، خدماتی چون پرداخت مالیات، نوبت‌دهی عوارض و دیگر خدمات در سامانه «پلیس من» جایگذاری شده است. در طول یکسال ما حدود ٦٠ میلیون خدمات ترافیکی در حوزه راهور به مردم ارائه داده‌ایم و بنا داریم با راه اندازی مرحله دوم هوشمندسازی خدمات ترافیکی در ٢٢ بهمن خدمات پلیس راهور را غیرحضوری و اینترنتی کنیم.

سخنگوی فرماندهی انتظامی تهران همچنین در حوزه کشف سوخت قاچاق به طرح‌های مستمر راهبردی برای سرکشی به جایگاهای عرضه و تانکرهای حمل سوخت از هفته جاری اشاره و تصریح کرد: در ٧٢ ساعت اولیه اجرای این طرح و پس از بررسی تقریباً همه جایگاه‌های سوخت و کارگاه‌های تقلیل سوخت کشور ١٣٤ جایگاه متخلف شناسایی شدند که این متخلفان یک میلیون و ٩٧ هزار لیتر کسری سوخت داشتند.

در زمینه کنترل تانکرهای حامل سوخت هم طی همین مدت ٩٧ دستگاه متخلف شناسایی و توقیف و ١٤٦ نفر نیز دستگیر شدند. این افراد تخلفات و اتهاماتی از قبیل باک اضافه یا حمل سوخت قاچاق و انحراف از مسیر داشتند.

در حوزه مقابله با متخلفان ارزی نیز بیش از ٣٠٠ نفر از عاملان اخلال در بازار ارز شناسایی شدند که برخی از آنها سر شبکه اخلال در بازار ارز بودند.

کشف کارگاه جعل سکه و اسکناس

سردار حاجیان در مورد عملکرد پلیس در شناسایی جرایم مرتبط با جعل و کلاهبرداری نیز گفت: پلیس توانسته بیش از ٨٤ درصد پرونده‌های جعل و کلاهبرداری را کشف کند که بیشتر آنها در حوزه وسیله نقلیه و خرید و فروش زمین و واحدهای مسکونی بود و در مجموع طی ١٠ ماه امسال ٢٢ هزار پرونده کشف شد. البته به دلیل آگاهی مردم میزان کلاهبرداری و جعل کاهش داشته است. در بحث جعل اسکناس و ارز هم 57 کارگاه جعل اسکناس که بیش از 10 میلیون از انواع ارز و 632 سکه جعل کرده بودند شناسایی و پلمب شدند.

سخنگوی فراجا به دیگر اقدام پلیس در حوزه نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در همین ارتباط ٣٨٧ فقره از تارنماهای فروش سؤالات و پاسخ کنکور شناسایی و دستگیر شدند، برخی از طریق کلاهبرداری اقدام به فروش سؤالات سال‌های قبل می‌کردند.

وی در ادامه افزود: در بخش تعامل با قوه قضائیه برای پیگیری محکومان فراری هم موفق شدیم بیش از 4560 متهم فراری را شناسایی، دستگیر و برای سپری کردن دوران حبس به قوه قضائیه تحویل دهیم.

کدخبر: 863815 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟