عامل حمله به سفارت آذربایجان نظامی نبود / انگیزه فقط ناموسی است
حجم ویدیو: 16.70M | مدت زمان ویدیو: 00:00:51

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، در حالی که عده ای در برخی کانال های تلگرامی مدعی شده بودند که فرد مهاجم به سفارت آذربایجان نظامی یا سپاهی بوده است، دکتر محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران در گفتگو با خبرنگار رکنا این خبر را تکذیب کرد.

همچنین یک منبع آگاه به خبرنگار رکنا اعلام کرد که این فرد اهل ارومیه بوده است.

 دکتر محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران در شرح جزئیات این خبر به خبرنگار رکنا گفت:«حسب اظهارات اولیه اخذ شده از متهم مشخص شد که او فرودین ماه امسال فقدان همسرش را به مراجع انتظامی و قضایی اعلام کرده بود.با توجه به اینکه به این نتیجه رسیده بود همسرش قصد سفر به سمت مرز آذربایجان را دارد، متصور شده بود که سفارت برای پیگیری موضوع سفر همسرش با او همکاری لازم را ندارد.انگیزه او برای ورود به سفارت کاملا شخصی بود.»

یک خانم جوان که شاهد عینی ماجراست در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت: با سر و صدای زیاد وارد کوچه شدیم و متوجه شدیم که راننده یک پراید سبز چندین بار با خودرو به ماشین سفارت و در ورودی سفارت کوبید.سپس از خودرو پیاده شد و روی خودرو سفارت نفت ریخت و قصد داشت آن را آتش بزند که لباس خودش هم آتش گرفت. دختر حدودا ۱۴ ساله و پسر خردسالش داخل ماشین بودند و وحشت زده گریه می کردند که مرد مهاجم با اسلحه وارد سفارت شد و اقدام به تیراندازی کرد.به سرباز نگهبان سفارت گفت: تو کنار برو تا کاری با تو نداشته باشم. بعد وارد شد و تیراندازی کرد.دوباره بیرون آمد و خشاب اسلحه را پر کرد و باز داخل رفت و چند تیر زد. بعد بیرون آمد و اسلحه را پرتاب کرد و گوشه ای نشست تا ماموران پلیس از راه رسیدند و او را بازداشت کردند.

 

کدخبر: 864745 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟