بازداشت 4 شکارچی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش رکنا، اسلام جاودان خردافزود: از این شکارچیان متخلف لاشه ۲۰ قطعه کبک به همراه ۲ قبضه اسلحه غیر مجاز کشف و ضبط شده است.

وی بیان کرد : ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد حین پایش منطقه شکار ممنوع خرم ناز متوجه حضور شکارچیان متخلف شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد، پس از چندین ساعت پیاده روی و انجام اقدام های لازم موفق شدند شکارچیان متخلف را دستگیر کنند .

وی ضمن قدردانی از همکاری خوب مراجع انتظامی استان با یگان حفاظت محیط زیست افزود: متخلفان به همراه آلات کشف شده جهت معرفی به مراجع قضایی تحویل پاسگاه انتظامی تنگ سرخ داده شدند.

جاودان خرد عنوان کرد:محیط زیست در همه روزها حتی تعطیلات نظارت خود بر مناطق مختلف حفاظت شده و شکار ممنوع استان را افزایش می دهد تا فرصت سوء استفاده از متخلفان گرفته شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از همراهی خوب مردم طبیعت دوست استان با یگان حفاظت محیط زیست نیز گفت : شهروندان می توانند با تماس رایگان به شماره ۱۵۴۰ گزارش های زیست محیطی خود را به ما اطلاع رسانی کنند.

اداره‌کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ۳۱۲ هزار هکتار از وسعت مناطق حفاظت شده شامل یک پارک ملی، هفت منطقه حفاظت شده و پنج منطقه شکار ممنوع را تحت مدیریت دارد.

هفت منطقه حفاظت شده با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

۳۳۱ گونه مهره‌دار در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که حدود ۲۰ درصد مهره‌داران کشور را شامل می‌شود و علاوه بر این ۲۲ درصد پستانداران کشور، ۴۵ درصد پرندگان، هشت درصد خزندگان، ۱۳ درصد دوزیستان و هشت درصد ماهیان کشور و همچنین حدود ۲۰ درصد گونه‌های گیاهان دارویی کشور در بخشی از ذخیره‌گاه زیست کره دنا شناسایی شده است.

 

کدخبر: 872555 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟