شبیخون پلیس گیلان به تبهکاران / گفتگو با سارقی که خانه ها را جارو می کرد + فیلم  و عکس
حجم ویدیو: 11.91M | مدت زمان ویدیو: 00:01:33

به گزارش رکنا از گیلان، سردار عزیزاله ملکی با اشاره به اجرای طرح 10 روزه مبارزه با سرقت در استان اظهار داشت: در این مدت بیش از 90 فقره سرقت منزل، 19 فقره سرقت مغازه در استان کشف و 135 متهم در این خصوص دستگیر شده‌اند. 

سارقان حرفه ای

وی با بیان اینکه در این مدت، 153 فقره سرقت اماکن دولتی و خصوصی کشف و 160 متهم نیز در این خصوص دستگیر شده‌اند افزود:با دستگیری 38 سارق، 46 دستگاه وسائط نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت از مخفیگاه این متهمان کشف شد.

سارقان حرفه ای

فرمانده انتظامی استان گیلان در ادامه به کشف78 فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو، 15 فقره سرقت احشام ، 197 فقره سرقت کابل و تجهیزات انتقال نیرو، 158 فقره سرقت‌های خرد اشاره کرد و بیان داشت: 332 متهم در این خصوص دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

سارقان حرفه ای

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به کشف 756 فقره انواع سرقت‌ و دستگیری 660 سارق و مالخر در اجرای طرح مبارزه با سرقت در استان گفت: اجرای طرح‌های مقابله با سرقت به منظور ارتقاء احساس امنیت شهروندان استمرار خواهد داشت.

سردار ملکی در ادامه به رتبه 14 گیلان در بحث وقوع سرقت اشاره کرد و گفت: گیلان از استان‌های امن کشور محسوب می شود.

وی در خصوص استراد امواد مسروقه به صاحبان آنها نیز افزود: صاحبان اموال مسروقه شناسایی و این اموال طی مراحل قانونی به صاحبان آنها مسترد خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون 66 درصد از سرقت‌های به وقوع پیوسته در استان کشف شده است بیان داشت: پلیس گیلان رتبه 5 کشور را بحث کشفیات به خود اختصاص داده است.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با بیان اینکه در اجرای طرح 10 روزه مبارزه با سرقت، 57 مالخر اموال مسروقه نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شده‌اند از رسیدگی خارج از نوبت به سرقت‌های مهم در استان با تعامل قضائی خبر داد.

سردار ملکی، پیشگیری و مقابله با سرقت را نیازمند عزم جدی و جمعی همه سازمان‌ها و نهادها و مسئولیت‌پذیری مردم با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع جرم عنوان کرد و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی دقیق، احساس مسئولیت و همچنین تجزیه و تحلیل جرایم می‌توان ضریب امنیتی را بالا برد و فضا را برای مجرمان به خصوص سارقان ناامن کرد.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان عدم رعایت نکات حفاظتی را مهمترین عامل سوء استفاده سارقان عنوان کرد و تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین و مهمترین اولویت‌های پلیس، برخورد با جرایم به خصوص سرقت و پیشگیری از وقوع آن است که این مهم با تلاش شبانه‌روزی کارکنان انتظامی به جد دنبال می‌شود.

مرجان گودرزی /گیلان 

کدخبر: 872634 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟