جوابیه درمانگاه رازی دزفول درخصوص خبر منتشر شده در باره مرگ کودک 7 ساله دروانت بار

به گزارش رکنا ، پیرو خبری باعنوان مرگ کودک ۷ ساله در دزفول در مورخه ۱۴۰۱/۱۱/۱۸ در خبرگزاری رکنا و سپس پایگاه خبری دز پرس ،روابط عمومی درمانگاه رازی ضمن ابراز تأسف عمیق و همدردی با خانواده خسروی ، جهت تنویر افکار عمومی و روشن شدن زوایای مختلف و گزارش پزشک معالج ، بررسی دوربین های مداربسته،مستندات دارویی، جلسه RCA (بررسی علل خطا) درمورخه ۱۴۰۱/۱۱/۲۴ در دانشگاه علوم پزشکی دزفول و جمع آوری اطلاعات دقیق از روند درمان در درمانگاه رازی و سپس انتقال بیمار و اقدامات درمانی در بیمارستان بزرگ دزفول جوابیه ای بدین شرح  صادر کرد؛

۱_خبرگزاری رکنا در مصاحبه ای که با آقای محمد خسروی پدر کودک متوفی  انجام داده ،مواردی را به نقل از وی  مطرح کرده است،در حالیکه  آقای خسروی همراه بیمار نبوده و دایی و مادر بیمار، بیمار را همراهی کرده اند.و عملا آقای خسروی در جریان کامل ماوقع نبوده و آنچه را گفته به نقل از دایی و مادر بیمار بوده است.

۲_در مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۵ بیمار بهمراه دایی و مادرش  ساعت 19:23 دقیقه وارد درمانگاه رازی شده و سپس با علائم تب و دیسترس تنفسی توسط پزشک درمانگاه ویزیت می‌شود. باتوجه به تجربه بالای پزشک و اینکه بیش از ۲۵ سال سابقه طبابت دارند بلافاصله  به مادر بیمار توصیه می‌کند که بیمار باید در بیمارستان بستری شود.برخلاف تاکید پزشک درمانگاه،مادر بیمار درخواست می‌کند که به صورت سرپایی کار درمان انجام شود،در ادامه اقدامات صورت گرفته جهت کنترل تب به کودک بیمار سرم و آمپول تزریق می شود ،ولی بعد از دقایقی،بیمار بخاطر بیقرار و تحرک بسیار، آنژیوکت سرم را جدا می کند .این موضوع موجب می شود  مجددا پزشک معالج برای بررسی وضعیت بیمار به اتاق تزریقات مراجعه کند.در ادامه روند درمان ،پزشک  معالج  نامه ارجاع  بیمار به بیمارستان را نوشته و تحویل مادر بیمار داده و اما پزشک نیازی به اعزام بیمار با آمبلانس نمی بیند .

۳_ بیمار ساعت 20:05 دقیقه درمانگاه رازی را ترک و  در ساعت 20:20 در بیمارستان بزرگ دزفول پذیرش  ودر ادامه توسط پزشک طب اورژانس ویزیت و اقدامات درمانی شروع میشود ، همچنین توسط پرستار نیز شرح حال دریافت می‌کند که بیمار از تنگی نفس و درد ناحیه قفسه ی سینه شکایت دارد.

۳_ بیمار پس از مدتی در بیمارستان بد حال میشود و علی‌رغم تلاش بسیار کادر درمان  بیمارستان و حدود یک ساعت عملیات احیا متأسفانه بیمارحدود ساعت 22:20 فوت می‌کند.

۴_ اینکه گفته شده بیمار حین انتقال به بیمارستان در وانت بار فوت کرده، خلاف واقع است

۵_ آقای خسروی در مصاحبه اش مدعی  شده که در مراجعه مجدد به درمانگاه، پزشک معالج نیم ساعت زودتر شیفت خود را ترک کرده است.این در حالی است که  شیفت عصر درمانگاه رازی از ساعت 13:30 تا ساعت 19:30 ادامه است و پزشک معالج بیمار مذکور علی رغم اینکه شیفت کاری اش تمام شده بود حدود 35 دقیقه هم بیشتراز وقت موظفی( بر اساس دوربین های مداربسته ) در محل درمانگاه حضور داشته و  پس از خروج بیمار از درمانگاه جهت انتقال به بیمارستان( 20:05)  از درمانگاه خارج میشود. با این حال در منزل  نیز با پزشک طب اورژانس به صورت تلفنی تماس داشته  و وی را از روند درمان  مطلع نموده و شخصا پیگیر حال بیمار بوده است.

این روابط عمومی در پایان متذکر می‌شود ، تمام مستندات درکوتاه ترین زمان دراختیار پزشکی قانونی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گذاشته شد.

 

کدخبر: 873322 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟