تشکیل 70 کارگروه اطلاعاتی و عملیاتی برای مقابله سودجویان چهارشنبه سوری

 به گزارش گروه حوادث رکنا: سرهنگ رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا در گفت‌وگو با خبرنگار رکنا گفت:  طرح عملیاتی رصد و شناسایی سایت ها و کانال ها و گروه های مربوط به تبلیغ و توزیع اقلام نورافشانی و مواد محترقه غیرمجاز در 70 کارگروه ویژه اطلاعاتی و عملیاتی پلیس فتا در سراسر کشور شروع شده است که در همین راستا تاکنون در بسیاری از استان های کشور مانند بوشهر، البرز، خراسان، سمنان، کردستان، زنجان و... کشف داشته ایم.

وی افزود: تا کنون دستگیری صورت نگرفته و تنها افراد مربوط به این موضوع را احضار و به مراجع قضایی معرفی کرده ایم. کمااینکه در همین زمینه نیز شاهد کلاهبرداری های بسیاری بوده ایم که افراد مواد محترقه ای را خریداری کرده اما هیچ جنسی تحویل نگرفته بودند فلذا با توجه به این موضوع  و همچنین احتمال بروز خطرات و سوانح برای شهروندان عزیز، پلیس فتا در راستای کاهش مخاطرات با رصد و زیر نظر گرفتن تارنماهای فعال در این حوزه در صورت مشاهده هر گونه موارد مجرمانه، پرونده قضائی بر علیه مرتکبان تشکیل داده و متهمان را به محاکم قضائی معرفی خواهد کرد.

سرهنگ پاشایی خاطرنشان کرد:به هموطنان توصیه می شود که به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورند در صورت مشاهده موارد مجرمانه و مشکوک موضوع را از طریق سر شماره 096380 جهت پیگیری به پلیس فتا گزارش دهند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا در پایان تاکید کرد: از والدین عزیز می خواهیم که نظارت بیش تری بر عملکرد سایبری فرزندان خود در این ایام داشته باشند تا در دام سودجویان و کلاهبرداران نیافتند. البته در این زمینه چند سایت مجوزهای قانونی دارند و اقدام به فروش اقلام مواد محترقه ایمن تر کرده اند که نظارت کامل نیز روی آنها برقرار است.

کدخبر: 876008 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟