گفت و گو تلخ با یک زلزله زده در سلماس / آخرین جزئیات از شرایط بحرانی خوی و سلماس
حجم ویدیو: 10.19M | مدت زمان ویدیو: 00:01:04

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا؛  صبح امروز  زلزله ای به بزرگی 5.6 ریشتر در ۱۹ کیلومتری خوی، 24 کیلومتری سلماس و 29 کیلومتری تازه شهر، آذربایجان غربی در عمق 8 کیلومتری سطح زمین رخ داد.  طبق گزارش سازمان اورژانس کشور، 58 نفر در حین فرار در شهرستان سلماس مصدوم شدند. 8 نفر نیز به دلیل ریزش آوار آسیب دیدند که ۶ نفر از آنان در بیمارستان بستری شدند. 2 نفر از اهالی روستای مافی کندی نیز به دلیل ترس و فرار از محل حادثه، مصدوم شدند.

52 نفر از افرادی که مصدوم شده بودند، به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند.  17 روستا در بخش مرکزی خوی به صورت تلفنی و میدانی ارزیابی شده است. همچنین بر اساس گزارش ها تاکنون یک منزل روستایی در سلماس تخریب شده است دیوار برخی خانه ها هم ترک خورده که قرار شده است برای ساکنان اسکان اضطراری در نظر گرفته شود.

آقای خانی یکی از ساکنان شهر سلماس در باره زلزله صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث رکنا بیان می کند: زلزله صبح امروز باعث شد تا تمام مردم شهر سلماس از خانه هایشان خارج شوند. دو پس لرزه نیز بعد از زلزله اول رخ داد اما حالا همه مردم به خانه هایشان برگشته اند. دیوارهای چند خانه نیز دچار ترک خوردگی شده اند.

کدخبر: 879800 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟