فرار  زن سیاه بخت از جهنم شیشه ای + عکس

به گزارش رکنا، 19 ساله بودم که با مردی خوش هیکل و مهربان ازدواج کردم زندگی خوبی داشتیم اما این رویا خوشبختی یک سال بیشتر دوام نیاورد وقتی پسرم سیامک به دنیا آمد فکر می کردم اوضاع دوباره تغییر کند ، هر روز بدتر از دیروز بود فرید بیکار بود چون خودش را اسیر مواد کرده بود . بیشتر دارایی اش را برسر رفقای معتادش از دست داد ه بود تا اینکه رها دخترم به دنیا آمد .

بعد از 8 سال فرید تصمیم به ترک اعتیاد گرفت خیلی خوشحال بودم اما تا اینکه پایش را از کمپ بیرون گذاشت دوستان معتادش اورا دوره کردند و باز سیاه بختی مرا درآغوش خود گرفت. فرید مدتی بعد به شیشه روی آورد اخلاق اش بیشتر تغییر کرد و دائما چرت وپرت می گفت و مرا بارها زیر بار کتک گرفت.

پسرم سیامک بزرگتر شده بود و کار پیدا کرد وبیشتر خرجی خانه روی دوش او بود سخت می‌گذشت اما محتاج کسی نبودیم.

این وسط تنها چیزی که  آرامش وامنیت فضای خانه را می گرفت شوهرم بود وقتی شیشه می کشید و به خانه می آمد مرا می زد وسایل خانه را می شکست ، تازگی ها در میان زدن هایش حرفهای زشتی هم می زد که  نگران امنیت دخترم رها بودم حالا آمده ام کمکم کنید تا نجات پیدا کنم .

سارا دستش را به صورتش گرفت و با اشاره ای به آثار کبودی که روی صورتش نمایان بود گفت: دیشب همسایه ها اگر نبودند من الان مقابل شما نبودم شوهرم با دستانش مرا داشت خفه می کرد پسرم خانه نبود وسرکارش بود دخترم همسایه ها را صدا زد که من نجات پیدا کردم بعد ازاین ماجرا شوهرم ازخانه گریخت و حالا من آمده ام برای پایان تمام این ترس ولرز هایی که ۲۸سال تحمل کرده ام از شما راه نجات بخواهم.

نگاه کارشناس

فهیمه محمدیان کارشناس ارشد روانشناسی

بارها و بارها قتل های شیشه ای را در میان اخبار جنایی دیده اید همه ی این ماجرا تنها یک سناریوی پر شد در صفحات روزنامه ها یا سایت های خبری نیست همه ی این رخداد ها کاملا واقعی است واقعیتی انکار ناپذیر که هر روز بیشتر از گذشته گریبانگیر کانون های خانواده ها شده است.

گاهی مرد وگاهی زن و گاهی فرزندان را گرفتار خود کرده است توهم های ناشی از مصرف شیشه پس از مدتی گاهی باعث اختلا های شخصیتی و پارانوئید شده و گاهی باعث رفتارهای خشونت آمیزمی شود.

گاهی این تفکر اشتباه درمیان معتادان وجود دارد که پس از مدتی کوتاه ترک می‌کنند و به چرخه زندگی قبلی خود برمی گردند اما این فقط یک باور غلط است چرا که در اثر مصرف طولانی مدت وترک های که دراین میان رخ می‌دهد سلول های مغزی فرد ازبین رفته ودیگر این سلول‌ها قابل ترمیم نخواهد بود وارد درتنگنای یک بیماری مزمن روانی دچار اختلا های رفتاری خواهد شد.

هشدار جدی اول به آن دسته از معتادان که هنوز فکر می‌کنند براحتی می توانند از شر شوم شیشه رهایی پیدا کنند داریم و نکته دیگر مهم هن به خانواده هایی داریم که فرد معتاد به شیشه با آنها زندگی می‌کنند خطر در کمین آنها است وبهتر است با گرفتن مشاوره های لازم از آسیب هایی که امکان داردامنیت  سایر اعضای خانواده را به خطر بیندازد را بگیرند.

تا دیگر شاهد همسر آزاری ویا کودک آزاری و حتی جنایت های مخوف نباشیم.

معصومه مرادپور /  ایران

 

کدخبر: 891569 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟