جزییات ترانزیت گوشی های سرقتی از تهران به افغانستان + فیلم گفتگو
حجم ویدیو: 54.08M | مدت زمان ویدیو: 00:02:58

به گزارش رکنا، در این دوره و زمانه کسی نیست که نداند موقع راه رفتن در خیابان نباید با گوشی تلفن همراهش حرف بزند.چون ممکن است یک موتورسوار مثل برق و باد از کنارش عبور کند و در چشم بر هم زدنی گوشی را از دستش قاپ بزند.

این موضوع به حدی برای مردم حساس شده که گاهی وقتی کسی حواسش نباشد و در حال حرف زدن با گوشی در خیابان باشد، ممکن است یک نفر یا حتی چند نفری از کنارش که رد می شوند به او هشدار داده و بگویند که حواسش به گوشی اش باشد.

با این حال هنوز هم هستند کسانی که قربانی سارقان گوشی می شوند.در واقع با بالا رفتن سطح هوشیاری مردم، سارقان هم خودشان را آپدیت می کنند و شیوه های جدیدتری برای سرقت هایشان پیدا می کنند.

حالا فکرش را بکنید که اگر کسی نباشد که این گوشی های سرقتی را از این سارقان کاربلد خریداری کند چه می شود؟

گوشی ها روی دستشان می ماند و بازار گوشی قاپی از رونق می افتد چون دیگر برایشان درآمدزایی نخواهد داشت.

همین است که سردار محمدیان رئیس پلیس تهران از متی قبل طرح برخورد شدید با مالخران را برای معیوب کردن چرخه سرقت آغاز کرد.

از جمله مشتریان گوشی های سرقتی افرادی هستند که این گوشی ها را برای بیرون بردن از مرزهای کشور به سمت افغانستان خریداری می کنند.

مدتی قبل یکی از این افراد که تعداد زیادی گوشی خریده بود و قصد فروش آن در بیرون از مرزهای کشور را داشت در طرح مبارزه با مالخران در حالی که در جنوب شهر فعالیت می کرد شناسایی و دستگیر شد.

تحقیقات ماموران پلیس برای شناسایی سارقانی که این مالخر از آنها گوشی ها را خریداری کرده است ادامه دارد.همچنین سردار محمدیان این نوید را به شهروندان داد که تمهیدات باز پس دادن اموال مالباختن در حال فراهم شدن است.

همچنین بعد از دستگیر شدن این متهم، مالخر دیگری نیز دستگیر شد که احتمال دارد همکاری مشترک با همان سارقانی دارد که مالخر اول از آنها گوشی می خرد.از دومین مالخر تا کنون 3 گوشی تلفن همراه کشف شده است و تحقیقات برای روشن شدن تعداد فقره های مالخری او ادامه  دارد.

خرید 203 گوشی سرقتی

یک مالخر حرفه ای است و تصور می کند می تواند از مجازات شانه خالی کند :

چند گوشی سرقتی از محل زندگی تو کشف شد؟

ماموران پلیس مدتی قبل من را شناسایی کرده و متوجه شده بودند که گوشی سرقتی خریداری می کنم.برای همین من را دستگیر کرده و محل زندگی ام را جستجو کردند که تعداد 203 گوشی سرقتی در خانه ام کشف شد.

این گوشی ها را از چه کسانی خریداری می کردی؟

از جیب برها و سارقان می خریدم.

حتما پول زیادی بابت خرید این ها پرداخت کرده بودی! این پول را از کجا آوردی؟

این مبالغ را اقوامم از افغانستان برایم می فرستادند.

یعنی قبلا گوشی سرقتی نفروخته بودی؟

اولین بار بود دست به خرید گوشی ها زدم.

چطور به فکر خرید این گوشی ها افتادی؟

فکر می کردم می توانم گوشی ها را به افغانستان ببرم و آنجا بفروشم.با حساب سرانگشتی ای که کرده بودم احتمال می دادم حداقل 40 یا 50 میلیون نصیبم شود.

قرار بود چند گوشی دیگر بخری تا به افغانستان ببری؟

نمی خواستم باز هم گوشی بخرم.اما مرز بسته بود و سفر به افغانستان فعلا ممکن نبود.منتظر بودم شرایط بهتر شود تا گوشی ها را ببرم.

کدخبر: 900858 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟