درخواست صدور اجرای مجازات در ملاعام برای عاملان شهادت رسول مهدی پور + جزئیات

به گزارش رکنا، حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی با اشاره به شهادت سرگرد رسول مهدوی پور اظهار داشت: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان زرندیه که در نهم خرداد ماه امسال در جریان عملیات تعقیب و مراقبت عوامل خودروهای شوتی در اتوبان ساوه - تهران، بر اثر برخورد عمدی خودروی حاوی کالای قاچاق با وی از ناحیه سر به شدت مجروح شده و به کما رفته بود و در مورخ 21 خرداد به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی افزود: با لطف و مدد خداوند و با صدور دستورات قضایی هوشمندانه و سریع و پیگیری های مجدانه دادسرای شهرستان زرندیه در خصوص پرونده مربوطه و با انجام تحقیقات لازم و بازسازی صحنه جرم و گذراندن تشریفات قانونی و اعلام ختم تحقیقات، ظرف 11 روز پس از شهادت سرگرد رسول مهدوی پور، قرار نهایی برای چهار تن از متهمان این پرونده تعیین و کیفر خواست با درخواست اجرای مجازات در ملا عام صادر شد.

موسوی ادامه داد: برای متهم ردیف اول این پرونده به اتهام قتل عمدی شهید رسول مهدوی پور در ماه حرام، فراهم کردن موجبات فرار متهم تحت نظر، تمرد و مقاومت نسبت به مأموران انتظامی در حین انجام وظیفه خطاب به دادگاه کیفری یک ساوه کیفرخواست صادر گردیده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: برای دیگر متهمان این پرونده نیز به اتهاماتی از قبیل تمرد و مقاومت نسبت به مأموران انتظامی در حین انجام وظیفه، مساعدت در خلاصی متهم از محاکمه و تغییر و دستکاری شماره انتظامی وسیله نقلیه موتوری کیفرخواست صادر شده است.

موسوی با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضاییه در خصوص برخورد قاطع و بدون اغماض با مخلین امنیت بیان کرد: پرونده عوامل این جنایت نیز پس از ارسال به دادگاه تا صدور حکم نهایی پیگیری خواهد شد.

کدخبر: 902901 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟