جسد دانشمند هسته‌ای در آپارتمانش کشف شد

به گزارش رکنا، "گریگوری کیلینیشف" دانشمند اتمی که ۹۰ ساله بود احتمالا در ۱۷ ژوئن سال جاری میلادی با خودکشی به زندگی‌اش پایان داده است. یادداشت خودکشی نیز در نزدیکی جسد وی واقع در آپارتمانش در مسکو کشف شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های دولتی روس زبان روسیه، تحقیقاتی در ارتباط با مرگ وی که متولد ۱۹۳۰ بود، انجام شده است؛ وی همچنین خالق بمب گرما هسته RDS-۳۷ بود که نخستین بار در ۱۹۵۵ مورد آزمایش قرار گرفت.

بر اساس گزارش خبرنامه مدیازونا، قدرت این بمب به قدری زیاد بود که وقتی از یک بمب افکن روسی به محل مورد آزمایش پرتاب شد موج انفجار آن شیشه‌ها در فاصله ۲۴۰ کیلومتری را از محل انفجار شکست. موج انفجار بیش از انتظارات بود و تلفاتی در پی داشت که باعث تخریب سازه‌ها شد و یک کودک در شهری در فاصله ۷۵ کیلومتری محل انفجار کشته شد.

این دانشمند اتمی همچنین به ساخت و توسعه چندین نوع از بمب‌های گرما هسته‌ای نسل جدیدتر موسوم به بمب‌های هیدروژنی کمک کرده بود.

به گزارش کومرسانت، کلینیشوف از مرگ همسرش غمگین بود و مشکلات سلامتی خودش را داشت. خبرگزاری روسی رگنوم گزارش داد دختر این فیزیکدان هسته‌ای اندکی پیش از مرگ پدرش با او صحبت کرده است. پس از گفت‌وگوی آنها، دختر کلینیشوف برای چند ساعت از آپارتمان خارج شد و هنگامی که به خانه بازگشت، جسد او را پیدا کرد. کلینیشوف در یادداشت خود از دخترش طلب بخشش کرده است.

کدخبر: 902974 ویرایش خبر