پایان سرقت های سریالی دزدان مسلح تهران / پلیس وارد عمل شد

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه  مرتضی نثاری معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران گفت:  31 اردیبهشت ماه 1402 پرونده ای با موضوع سرقت مسلحانه یک موتورسیکلت در منطقه «دارآباد » تهران، در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی ابراز داشت: مال باخته پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت، از طریق یکی از پلتفرم های فروش کالا، موتورسیکلت خود را برای فروش آگهی کرده بودم؛ فردی ناشناس تحت عنوان خریدار با من تماس گرفت و پس از توافق بر سر قیمت  با این فرد جهت بازدید موتورسیکلت در محل کار خود در منطقه دارآباد قرار گذاشتم و در روز قرار  2 مرد جوان 30 ساله با مراجعه به محل کار بنده ، درخواست بررسی فنی موتور را نکردند اما به محض روشن کردن موتور ، ناگهان آنها با تهدید اسلحه کمری و شلیک یک تیر هوایی ، سوار بر موتورسیکلت ام شده و از محل گریختند.

با موتور یکی از اهالی محل اقدام به تعقیب آنها کردیم اما زمانیکه اقدام به تیراندازی مستقیم به سمت ما کردند ، ترسیدیم و دیگر آنها را تعقیب نکرده و بلافاصله پلیس را در جریان سرقت قرار دادیم .

این مقام انتظامی ادامه داد: همزمان با آغاز تحقیقات و ثبت مشخصات موتورسیکلت ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که موتورسیکلت مسروقه توسط گشت انتظامی شهر جدید پردیس و در حین انتقال به این شهر موتورسیکلت مسروقه  کشف و سرنشین آن نیز دستگیر شده است.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد:  بلافاصله با هماهنگی های قضائی  و فرد دستگیر شده به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و پس از مواجه حضوری با مال باخته ( مالک موتورسیکلت ) به عنوان یکی از سارقان مسلح شناسایی شدو  در بررسی سوابق وی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وی یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت است که پیش از این در چندین نوبت دستگیر شده است .

سرهنگ نثاری اضافه کرد: درادامه با پی جوئی های انتظامی ، هویت و مخفیگاه متهم متواری  در محدوده "مهر آباد" شهرستان دماوند  شناسایی و مشخص شد که این فرد با همکاری همسرش یک باند 3 نفره تشکیل داده اند.

این مقام انتظامی  به دستگیری متهم دوم پرونده و همسرش در یک عملیات ضربتی  اشاره کرد و گفت:  با آغاز تحقیقات پلیسی از متهمان ، کارآگاهان موفق به شناسایی چندین فقره سرقت مسلحانه دیگری شدند که در آنها اعضای این گروه سه نفره ، پس از شناسایی طعمه های خود از طریق پلتفرم های فروش کالا بویژه در موضوع فروش موتورسیکلت و لپ تاپ ، در پوشش خریدار به همین شیوه  اقدام به سرقت کرده بودند .

سرهنگ نثاری به شناشایی چند تن از مال باختگان اشاره کرد و  توضیح داد: یکی از مال باختگان پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی و شناسایی متهمان عنوان داشت،  موتورسیکلتم را جهت فروش در سایت ... به فروش گذاشته بودم که سارقان به محل سکونتم در منطقه پاسداران مراجعه و با تهدید سلاح و تیراندازی هوایی اقدام به سرقت موتورسیکلت وی کرده بودند که با اعتراف متهمان به فروش موتورسیکلت در منطقه شمال شرق تهران ، موتورسیکلت مسروقه از خریدار اموال مسروقه کشف ؛ خریدار اموال مسروقه دستگیر و موتورسیکلت نیز جهت سیر مراحل قانونی و تحویل به مالک به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

وی عنوان کرد: یکی دیگر از مال باختگان پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی متهم اول پرونده را به همراه همسر متهم دوم شناسایی و گفت، "لپ تاپ خود را به مبلغ 50 میلیون تومان در سایت ... آگهی کرده که در پی تماس تلفنی و مراجعه حضوری یک خانم و آقای جوان جهت بازدید لپ تاپ در منزل بطور ناگهانی با تهدید سلاح گرم اقدام به سرقت لپ تاپ کرده و متواری شدند" که در ادامه تحقیقات مشخص شد سارقین ، لپ تاپ مسروقه را به قیمت 30 میلیون تومان به فروش رساندند .

سرهنک نثاری  با اعلام این خبر گفت : در ادامه رسیدگی به پرونده جرایم این اعضای این باند3 نفره  ، کارآگاهان اداره یکم اطلاع پیدا کردند که متهمان به صورت انفرادی و یا دو نفره اقدام به کرایه خودرو دربستی در مسیر تهران به بومهن و یا بالعکس  نموده اند و با تهدید رانندگان خودروها  گوشی های تلفن همراه آنان را سرقت کرده اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:  از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمین به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی – پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند .

 

کدخبر: 904333 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟