پایان 4 کابوس اعدام قاتل چاقوکش در یک قدمی چوبه دار  + جزییات

به گزارش رکنا، جوانی که 4سال قبل در جریان اختلاف مالی با یکی از دوستانش با ضربات چاقو جانش را گرفته بود درحالی‌که با رأی دادگاه به قصاص محکوم شده و در یک قدمی چوبه دار بود به احترام پرچم متبرک حرم حضرت زینب(س) و عید غدیر از سوی اولیای دم مقتول بخشیده شد.

ظهر نخستین روز از مهرماه سال98 به پلیس خبر رسید که 2مرد جوان در حوالی میدان پرئینک قرچک با یکدیگر درگیر شده و یکی از آنها با ضربات چاقو دیگری را به قتل رسانده است. قاتل پس ا زجنایت  به مکان نامعلومی گریخته و هیچ‌کس از او اطلاعی نداشت. در چنین وضعیتی تجسس‌های کارآگاهان پلیس آگاهی در این پرونده کلید خورد.

در جریان تحقیقات مقدماتی معلوم شد که قاتل و مقتول از سال‌ها قبل با یکدیگر رابطه دوستانه و نزدیکی داشته اما به تازگی با هم دچار اختلاف مالی شده و همین اختلاف باعث وقوع جنایت شده بود. با گذشت چند روز از حادثه کارآگاهان که سایه به سایه در تعقیب قاتل فراری بودند به اطلاعاتی درباره مخفیگاه او دست یافتند و سرانجام موفق شدند او را دستگیر کنند.

متهم وقتی تحت بازجویی قرار گرفت به قتل اعتراف کرد و گفت ناخواسته دست به جنایت زده است. او گفت:‌ من و مقتول  با یکدیگر دوست بودیم و مدتی قبل وسیله‌ای به او فروخته بودم اما چند هفته گذشته و او پولش را نداده بود. چند مرتبه در این‌باره با او صحبت کردم اما فایده‌ای نداشت تا اینکه روز حادثه یکدیگر را در نزدیکی میدان پرئینک دیدیم. من باز حرف طلبم را پیش کشیدم و او هم باز از پرداخت پول طفره رفت تا اینکه باهم گلاویز شدیم و من چاقویی را که در جیبم بود بیرون کشیدم و برای دفاع از خودم ضربه‌ای به او زدم و فرار کردم. پس از فرار فهمیدم که دوستم فوت شده است.

پای میز محاکمه

متهم به قتل مدتی بعد پای میز محاکمه رفت و در جلسه محاکمه تنها ولی دم پرونده که مادر مقتول است خواستار قصاص او شد. متهم نیز وقتی در جایگاه قرار گرفت در دفاع از خودش گفت: شاید اگر  روز حادثه چاقو همراهم نبود، دعوای من و دوستم در نهایت با رد و بدل‌شدن چند مشت و لگد تمام می‌شد اما چاقویی که همراهم بود باعث شد مرتکب بزرگ‌ترین اشتباه زندگی‌ام شوم. او در ادامه گفت: با اینکه می‌دانم اشتباه بزرگی مرتکب شدم و خانواده‌ای را داغدار کرده‌ام اما از مادر مقتول می‌خواهم که به جوانی‌ام رحم کند و من را ببخشد. در پایان این جلسه هیأت قضایی وارد شور شدند و مرد جوان را به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم کردند. این رأی مدتی بعد در دیوان‌عالی کشور مهر تأیید خورد و با طی شدن روند استیذان، پرونده برای اجرای حکم به واحد اجرای احکام دادگستری قرچک فرستاده شد.

تصمیم بزرگ مادر مقتول

درحالی‌که رأی قطعی شده بود، فقط اعلام رضایت ولی دم می‌توانست مانع اجرای حکم شده و مرد جوان را از چوبه دار نجات دهد. به همین دلیل به دستور ساسان غلامی، دادستان قرچک تلاش‌ها برای ایجاد صلح و سازش در این پرونده آغاز شد. هرچند مادر مقتول اعلام کرده بود که از خون پسرش نمی‌گذرد؛ اما وقتی مسئولان واحد صلح و سازش با پرچم متبرک حرم حضرت زینب(س) نزد او رفتند و درباره فضیلت بخشش صحبت کردند، مادر داغدیده از حقش گذشت و گفت به احترام عید غدیر قاتل را می‌بخشد. به این ترتیب درحالی‌که قرار بود به‌زودی حکم قصاص اجرا شود، مرد جوان از چوبه دار نجات یافت.

قاضی ساسان غلامی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قرچک در این‌باره گفت:‌ همکارانم تلاش زیادی برای ایجاد صلح و سازش در این پرونده انجام دادند و به لطف خدا و به برکت پرچم متبرک حرم حضرت زینب(س) و نزدیکی عید غدیر مادر مقتول با بزرگواری اعلام رضایت کرد.

او در ادامه گفت: با وجود گذشت ولی دم اما پرونده متهم برای رسیدگی به جنبه عمومی جرم به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و قرار است او به‌زودی محاکمه شود.

کدخبر: 908891 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟