شگرد جدید دزدان پس از سرقت گوشی های موبایل / ناخواسته به حساب سارق پول می ریزند+ جزییات

به گزارش رکنا، سرگرد"محمد زیدی"در تشریح این خبر اظهار داشت: اخیرا افراد سارق پس از به سرقت بردن تلفن همراه فرد با ارسال پیامک به مخاطبان سیم کارت گوشی ربوده شده درخواست واریز مبالغی جهت رفع مشکلات اورژانسی خود داشته و بعضا از این روش مبالغ هنگفتی را به جیب می زنند.

وی در ادامه بیان داشت:صبح امروز یکی از شهروندان با مراجعه به یکی از مقر های این پلیس مدعی بوده که در حوالی بامداد روز چهارشنبه 21تیر ماه پیامکی را از سیم کارت یکی از آشنایان نزدیک خود به عنوان «سلام، توی بیمارستانم، پول داری برام 3 تومان جابه جا کنی؟ واسه کسی میخوام،خیلی فوریه، گوشیم افتاده توی آب صداش در نمیاد، نتونستم زنگ بزنم. داری برام بزنی پس فردا بهت پس میدم. فقط همین الان میخوام...ممنون جبران میکنم. اگه نداری از یکی دیگه میگیرم.» دریافت کرده، و با همین دلیل و صرفا با اکتفا به متن پیامک و اعتماد قبلی به مخاطب مورد نظر خود مبلغ خواسته شده را به شماره حسابی که متعلق به شخص دیگری بوده واریز کرده است.

در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد 2 فرد کلاهبردار پس از به سرقت بردن تلفن همراه مخاطب مورد نظر شاکی این پرونده که فاقد هرگونه رمز و کد امنیتی بوده با دسترسی راحت به کلیه مخاطبان تلفن همراه این فرد، پیامک ذکر شده را ارسال و از چندین نفر به همین سبک و سیاق کلاهبرداری کرده اند.

 معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس اطلاعات تهران بزرگ در پایان با اشاره به اینکه پرونده جهت شناسایی و دستگیری سارقان و متهمان این پرونده به پلیس آگاهی ارجاع داده شده، خاطر نشان کرد: شهروندان مراقب افراد سودجو و شگردهای جدید کلاهبرداران باشند و مطمئن باشند پلیس با قاطعیت با مجرمان و متخلفان برابر قانون برخورد قاطع خواهد کرد.

کدخبر: 908896 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟