آتش سوزی، پنج هکتار از پارک ملی تندوره درگز را سوزاند

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، مدثر تیموری افزود: آتش سوزی در منطقه تیوان و در حاشیه پارک کلی تندوره ساعت ۱۵:۳۰ امروز آغاز و با تلاش ماموران پارک ملی تندوره حوالی ساعت ۱۹ مهار شد.

وی گفت: برای اطمینان یافتن از خاموش شدن کامل آتش و جلوگیری از شعله ور شدن احتمالی ۲ نفر از نیروهای این مجموعه در محل حضور دارند.

رئیس اداره پارک ملی تندوره درگز بیان داشت: محدوده تیوان در حاشیه پارک ملی تندوره محل تردد خودروها و گردشگران بویژه در ایام تعطیل است و متاسفانه شرایط جوی گرم و خشکی پوشش گیاهی موجی شده است مراتع منطقه حتی با یک ته سیگار طعمه حریق شوند.

تیموری به طور ویژه از رانندگان خواست هنگام عبور در منطقه حتما ته سیگار خود را داخل خودرو خاموش کنند و ته سیگار را به فضای باز پرت نکنند.

طی خرداد و تیرماه امسال دستکم چهار بار مراتع و یا پوشش گیاهی پارک ملی تندوره درگز دچار آتش سوزی شد.

پارک ملی تندوره در شهرستان درگز در فاصله ۲۷۰ کیلومتری مشهد قرار دارد.

۲۰ درصد مساحت ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی خراسان رضوی زیر پوشش اداره کل حفاظت محیط زیست است و این اداره به ازای هر ۲۵ هزار هکتار یک محیط‌بان دارد. مساحت زیستگاه‌های این استان نیز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.

خراسان رضوی دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

کدخبر: 909190 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟