سرنوشت تلخ دختری که نمی خواست معتاد شود / این خانه خرابم کرد + عکس

به گزارش رکنا، پدرم اعتیاد شدید به مواد مخدر داشت ، در یکی از محلات پایین شهر زندگی می کردیم ، من 3  برادر و 2  خواهر کوچکتر از خودم دارم  ، همیشه اختلافات زیادی بین پدر و مادرم وجود داشت ، پدرم مادرم را خیلی کتک می زد.   مادرم فقط به خاطر ما بچه ها تحمل می کرد ، پدرم بیکار بود و گاهی اوقات دست فروشی می کرد ، خیلی وقت ها سر کار نمی رفت و با دوستانش پای مواد بود.

 ما خیلی با بی پولی و فقر ساختیم و تحمل کردیم ، بیچاره مادرم از صبح تا شب در خانه های مردم کار می کرد آخر شب که به خانه برمی گشت پول هایش پای بساط مواد پدرم با زورو کتک دود می شد و می رفت هوا....

من مجبور شدم اول راهنمایی ترک تحصیل کنم و پدرم بدون اینکه نظر من را بخواهد و از مخارج زندگی و خانواده کمتر شود مرا به عقد پسر دوستش درآورد و این در حالی بود که شوهرم نیز اعتیاد داشت  به اجبار پدرم با او ازدواج کردم  بعد مدتی که مجید بیکار از آب درآمد و چون معتاد بود علاقه ای به او نداشتم  و 2 ماه بعد از عروسی به منزل پدرم برگشتم ، همسرم خیلی بد دهن بود ، خیلی کتک می زد ، مجبور شدم طلاق بگیرم ، شرایط بدی بود به خاطر معاشرت با بعضی از افراد من هم درگیر اعتیاد شدم  و وقتی تازه به خودم آمدم که خودم را پای بساط مواد دیدم هیچ وقت فکرنمی کردم سرنوشت مرا به این راه بکشاند و از چیزی که بدم می‌آمد دنبالش بروم...

نظر کارشناسی

زهرا بیات کارشناس ارشد روانشناسی

اعتیاد همواره یکی از معضلات مهم جوامع بوده بویژه با ورود مواد صنعتی پر خطر به چرخه مصرف معتادان ، مهم ترین مساله ای که باید درباره اعتیاد در نظر داشت این است که اعتیاد را باید به عنوان یک بیماری مزمن بدانیم و بپذیریم که اعتیاد فرآیندی پیچیده وآسیب زننده به فرد بیمار و خانواده او می باشد .

سنین نوجوانی ، عدم توازن در وضعیت اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی از عوامل زمینه ساز اعتیاد است.

مشکل اساسی در این کیس اعتیاد خانواده ، عدم مدیریت پدر و مادر در کنترل زندگی ، ارتباط گرفتن با افراد آلوده ، وضعیت اقتصادی خیلی ضعیف ، ازدواج اجباری ، عدم شناخت زوجین از هم ، عدم صداقت زوجین در زندگی ، احساس درمانده بودن در فرد ، افسردگی ، احساس یاس و ناامیدی و ............ در زندگی که نهایتا به مصرف مواد روی آورده است .

  طرد شدن از سوی خانواده ،  کمبود محبت و احساس ضعف ، برآورده نشدن نیازهای عاطفی و روانی در فرد ،عدم اعتماد به نفس

 نداشتن مهارت مقابله ای ،فقدان مهارتهای ارتباطی با اطرافیان ، احساس حقارت و پایین بودن عزت نفس !

مهارت های اجتماعی ضعیف از مهم ترین عوامل گرایش به اعتیاد است ، همچنین عوامل خانوادگی چون؛  بی سوادی والدین،عدم آگاهی والدین از روش های تربیتی صحیح، عدم وجود ارتباطات دوستانه و صمیمانه بین والدین و فرزندان، اعتیاد پدر،رابطه سرد و خشک بین اعضای خانوادهو عدم حمایت عاطفی روانی از جانب خانوادهدر اعتیاد افراد موثر است.

 افسردگی، استرس، احساس حقارت،خود کم بینیازجمله عوامل روانی افرادی است که به اعتیاد روی می‌آورند.

کدخبر: 910187 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟