هفت تیرکشی دزدان مسلح برای سرقت خودروها! / دزدان به پلیس هم شلیک کردند + عکس

به گزارش رکنا ،  فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی روز گذشته در تشریح ماجرای دستگیری باند سرقت مسلحانه قطعات و محتویات خودروها گفت: سپیده دم 23 خرداد، شهروندی وظیفه شناس با پلیس 110 تماس گرفت و از دستبرد سارقان به یک دستگاه پراید پارک شده در حاشیه خیابان یاس خبر داد.

سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی افزود: با این تماس مردمی، بی درنگ گروه  گشت پلیس 110 کلانتری شفا عازم محل وقوع سرقت شدند اما در یک لحظه، دزدان خودرو با مشاهده نیروهای موتورسوار، به سوی آن ها آتش گشودند و با شلیک 2 گلوله در حالی با استفاده از تاریکی شب سوار بر یک دستگاه خودروی پژو 405 از محل گریختند که یکی از گلوله ها به باک موتورسیکلت پلیس اصابت کرده بود.

مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: دقایقی بعد نیروهای انتظامی به ردزنی خودروی دزدان مسلح پرداختند اما این خودرو را هنگامی در منطقه بزرگراه شهید طرحچی کشف کردند که پلاک آن سرقت و خودرو در حاشیه خیابان رها شده بود. بررسی های پلیس در این باره نشان داد که پژو 405 ساعتی قبل از حاشیه پارک خطی در حوزه استحفاظی کلانتری معراج مشهد سرقت شده است. این موضوع بیانگر آن بود که سارقان مسلح از خودروهای سرقتی برای دستبرد به قطعات و محتویات دیگر خودروها استفاده می کنند.

سکاندار امنیت سرزمین خورشید اضافه کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت این حادثه، پرونده ای در پلیس آگاهی خراسان رضوی تشکیل شد و گروهی از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت مسلحانه، تجزیه و تحلیل های کارشناسی را زیر نظر سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) آغاز کردند. وی گفت: تحلیل های پلیسی حکایت از آن داشت که اعضای این باند خطرناک، حتی از ارتکاب جنایت برای سرقت های مسلحانه فروگذار نخواهند کرد بنابراین کارآگاهان در چند شاخه عملیاتی وارد عمل شدند و با بررسی دو پوکه کشف شده در صحنه سرقت نوع سلاح دزدان را مشخص کردند.

سردار تقوی ادامه داد: هنوز بررسی های تخصصی پلیس در این باره ادامه داشت که دوازدهم تیر سرقت مشابه دیگری در بولوار عبدالمطلب مشهد رخ داد اما این بار هنگامی که سارقان قصد دستبرد به پراید پارک شده مقابل یک منزل مسکونی را داشتند، آژیر خودرو به صدا درآمد و مالک پراید هراسان به همراه یکی از بستگانش به بیرون از منزل دوید که ناگهان با تیراندازی دزدان مسلح روبه رو شد.

سارقان بی رحم با شلیک به سوی شهروندان، سوار بر یک دستگاه پراید سرقتی شدند و در تاریکی شب از محل گریختند. لحظاتی بعد نیروهای گشت کلانتری به صحنه حادثه رسیدند و با کشف پوکه شلیک شده، در حالی ماجرا را به گروه تخصصی کارآگاهان اطلاع دادند که تحقیقات میدانی نشان داد: خودروی پرایدی که مورد استفاده سارقان قرار گرفته،ساعتی قبل از خیابان خواجه ربیع سرقت شده است.

رئیس پلیس خراسان رضوی درادامه این گفت و گوی اختصاصی افزود: شلیک سارقان به سوی شهروندان، اهمیت این پرونده سرقت مسلحانه رامضاعف کرد و کارآگاهان را به تلاش بیشتر واداشت چرا که اکنون دیگر جان شهروندان در معرض خطر قرار گرفته بود و دزدان بی رحم هر لحظه امکان داشت با شلیک به سوی مردم، حادثه ای جبران ناپذیر را رقم بزنند. به همین دلیل با راهنمایی های رئیس پلیس آگاهی، گروه دیگری از کارآگاهان با هدایت سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی) رصدهای اطلاعاتی گسترده ای را در دستور کار قرار دادند و دامنه تحقیقات خود را به شمال شرقی مشهد کشاندند چرا که بررسی موقعیت های جغرافیایی جرم بیانگر آن بود که دزدان مسلح در اطراف بزرگراه فجر لانه کرده اند.

فرمانده با تجربه انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: هنوز چند ساعت بیشتر از این حادثه تیراندازی نگذشته بود که ساعت 23 همان شب یکی دیگر از شهروندان با پلیس 110 تماس گرفت و از پرسه زنی دو جوان در کنار یک دستگاه پراید پارک شده در خیابان شهید طرحچی خبر داد. این بار بلافاصله نیروهای گشت محل مذکور را به محاصره  درآوردند و دو جوان مظنون را دستگیر کردند اما در همین حال مالک خودرو از راه رسید و با بیان این که چیزی از داخل خودرواش سرقت نشده است به صورت کتبی از افراد مظنون گذشت کرد و رضایت داد.

سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی گفت: ماجرای گذشت شاکی زمانی ظن کارآگاهان را برانگیخت که نتیجه تحقیقات آنان به همان محیط جغرافیایی در خیابان شهید طرحچی رسیده بود و کارآگاهان یقین داشتند که دزدان مسلح در آن منطقه مخفی شده اند بنابراین آن ها با هماهنگی های قضایی، مالک پراید را به پلیس آگاهی احضار کردند و به بازجویی های فنی از وی پرداختند. این مال باخته در حالی مدعی بود که دزدان پراید او را ساعت 12 شب گذشته به سرقت برده و در خیابان طرحچی رها کرده اند که بررسی های کارآگاهان درباره مسیر تردد روز گذشته وی با استفاده از دوربین های ترافیکی نشان می داد او ساعت 3 بامداد در منطقه خواجه ربیع و ساعت حدود 5 بامداد در اطراف میدان شهید فهمیده با همین خودرو تردد کرده است.

رئیس پلیس خراسان رضوی که تدابیر ابلاغی وی برای مبارزه قاطعانه با جرایم سرقت، تلاش های گسترده ای را در استان خراسان رضوی ایجاد کرده است، افزود: با تیزبینی کارآگاهان و کسب دستورات قضایی، مالک پراید به اتاق بازجویی هدایت شد و مقابل اسناد و مدارک انکارناپذیر قرار گرفت. این مرد که خود را «سامان – ک» معرفی می کرد، وقتی چاره ای جز بیان حقیقت ندید، به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: در سرقت های مسلحانه با فردی به نام «حسین – ر» شرکت داشته اما تیراندازی ها را همدستش انجام داده است.

سردار سرتیپ تقوی با اشاره به آغاز گسترده عملیات برای دستگیری عضو مسلح این باند تصریح کرد: در پی اعترافات وی بررسی های تخصصی ادامه یافت و با توجه به اقاریر سارق دستگیر شده نتایجی به دست آمد که نشان می داد «حسین – ر» از دزدان حرفه ای و سابقه دار است که ادعا می کند این بار قصد ندارد هنگام ارتکاب جرم دستگیر شود چرا که گلوله ای از 50 گلوله سلاح کلت خود را برای خودکشی هنگام دستگیری کنار گذاشته است. به همین دلیل کارآگاهان با رعایت همه جوانب و موارد امنیتی در دو گروه عملیاتی به سرپرستی سرهنگ حمیدفر (رئیس دایره سرقت مسلحانه پلیس آگاهی) وارد عمل شدند و مخفیگاه دزد مسلح را در منطقه توس 33 به محاصره درآوردند اما او در مخفیگاه حضور نداشت بنابراین آن ها به صورت نامحسوس تا سپیده دم به انتظار نشستند تا این که سحرگاهان این سارق 35 ساله وارد مخفیگاه شد و ساعتی بعد کارآگاهان او را در حالی دستگیر کردند که با چشمانی خواب آلود قصد داشت خود را به سلاح برساند.

فرمانده انتظامی مشهد اضافه  کرد: در بازرسی از مخفیگاه وی، یک قبضه کلت جنگی به همراه مقادیری مهمات و انواع سلاح های سرد مانند شمشیر و قمه، ماسک ضد گاز و قطعات سرقتی خودرو به همراه مقداری مواد مخدر کشف شد.

سردار محمد کاظم تقوی با اشاره به آغاز بازجویی ها برای کشف سرقت ها و دستگیری دیگر اعضای این باند خاطرنشان کرد: بررسی های پلیس نشان می دهد که متهمان مذکور لوازم سرقتی را دقایقی بعد از ارتکاب جرم به مالخران می فروختند و هیچ کدام از لوازم را با خود حمل نمی کردند. وی گفت: تحقیقات بیشتر در این باره همچنان ادامه دارد.

 

 

کدخبر: 910886 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟