جزئیاتی از ضرب امنیتی به بزرگ‌ترین تیم تروریستی ۲۰ سال اخیر در ایران + جزییات

به گزارش رکنا، سرپل‌های این تیم‌ها در کشورهای همسایه مستقر شده بودند و تسلیحات و تجهیزات لازم را از همان کشورها در اختیار عوامل داخلی خود قرار می‌دادند. مهم‌ترین ویژگی این جریانات، تمایل شدید آن‌ها به کشته‌سازی و افزایش رنگ خشونت در جامعه ایران بود.

در این راستا دو نفر از عوامل ضدانقلاب به‌نام‌های شاهین زحمتکش با نام مستعار شاهین‌لو و تدین طهماسبی، کارمند اسبق وزارت خارجه، فعالیت‌های خود را در فضای مجازی به‌سمت شکل‌دادن شبکه‌هایی برای اقدامات تروریستی جهت‌دهی می‌کردند.

آنچه باعث شد این شبکه ضربه بخورد این بود که از یک بازه‌ای به بعد وارد فاز تروریستی شدند که اولین اقدامشان تلاش برای بمب‌گذاری در مزار حاج قاسم بود. یکی دیگر از عملیات‌هایی که این تیم‌ها می‌خواستند انجام بدهند تلاش برای انفجار مرکز تقویت فشار گاز در ۵۰ کیلومتری یاسوج همزمان با سفر رئیس‌جمهور بود.

در استان‌های مختلف این تیم‌ها دپوی مهمات داشتند. مثلا در تهران بیش از ۸۰ مورد و در فارس بیش از ۱۰۰ مورد دپو انجام داده بودند که کشف و استخراج شدند. این تیم‌ها در کرمان دنبال این بودند که برخی مغازه‌ها را با بمب‌های پرتابی منفجر کنند که بازهم آنجا تحت ضربه رفتند.

کشفیات متعددی مثل ۴۳ بمب آماده انفجار، ۵۵ چاشنی انفجاری، ۲۰ بمب پرتابی، بیش از ۱۰۰ کیلو مواد پیش‌ساز انفجاری از این افراد داشتیم.

کدخبر: 912482 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟