اسیدپاشی اشتباهی به زن بیگناه در غرب تهران / اسیدپاش این زن را نمی شناخت + عکس

به گزارش اختصاصی رکنا، با تلاش ‌کسبه و رهگذران زن جوان به بیمارستان منتقل می شود و این یک معجزه است که صورت زن جوان طعمه اسیدپاشی و سوختگی نشده است این زن که از ناحیه کمر و پاها سوخته است درگفتگو با خبرنگار رکنا می‌گوید: برای زیارت به امامزاده عماد در  رباط کریم رفته بودم نزدیک غروب موقع خروج از امامزاده حس کردم مردی مرا تعقیب می‌کند کمی وحشت در دلم افتاد برای همین سعی کردم به خیابان اصلی بروم که ناگهان حس کردم مایه داغی از روی کمر به پایین ریخت وقت سرم را به پشت برگرداندم آن چهره وحشتناک را دیدم که دستش بطری قرار داشت در یک جمله گفتم این چه بود که بر رویم ریختی وقتی دستم را به شانه ام زدم دستانم سوخت وآن وقت بود که فهمیدم اسید روی من ریخته است و با فریادهایم کسبه محل به کمکم آمدند و با کمک آنها پس از چند دقیقه به بیمارستان منتقل شدم.

با اینکه درصد سوختگی ام سطحی بود چون لباس هایم مانع سوختگی عمیق شده بود اما این وحشت بود که مرا تحت تاثیر این اتفاق قرار داد وقتی به خانه آمدم درهای خانه را قفل میکردم و در خواب کابوس آن مرد اسید پاش آرامش را از من گرفته بود.

تا اینکه متوجه شدیم با تلاش پلیس مرد شیشه ای که به مواد مخدر توهم زا اعتیاد داشت دستگیر شده است. از فرماندهی انتظامی رباط کریم که توانستند متهم را شناسایی کنند ودرکمترین مدت زمان اورا دستگیر کنند بسیار سپاسگزاریم.

زن جوان درپاسخ به این سوال که آیا به حال اخبار اسید پاشی را شنیده یا دیده بودید پاسخ داد بلکه بارها این خبر ها را در رسانه ها دیده بودم و هیچ وقت فکر نمیکردم روزی خودم هم دچار این حادثه شوم.

وی درباره اینکه آیا خصومت قبلی با متهم داشتید یا خیر؟ گفت: به هیچ وجه من تا حالا او را ندیده بودم و بعد از دستگیری زمان رویارویی با متهم بود که تازه چهره او را دیدیم .

متهم انگیزه اش را چه چیزی اعلام کرد؟ آنطور که ما شنیدیم  متهم ادعا کرده که اسید را گرفته بود تا پدر و مادرش را هدف اسیدپاشی قرار دهد و انگیزه اش را هم عنوان کرده بود که چون برای او ماشین نخریده بودند قصد این کار را داشته و زمانیکه به خان می رود متوجه نبود پدر و مادرش در خانه می شود و سپس در خیابان براثر توهمی که ناشی از مصرف موادمخدر داشت در خیابان مرا قربانی تصمیم خود کرد.

سرهنگ علی زنگه فرمانده انتظامی رباط کریم نیز درباره این حادثه به خبرنگار رکنا گفت:این حادثه ۲۲ تیرماه رخ داد که بلافاصله تیمی از کارآگاهان برای شناسایی متهمی که از صحنه حادثه گریخته بود تشکیل شد با تلا کارآگاهان و کنترل دوربین های مدار بسته طولی نکشید که چهره ی وی شناسایی شد و ماموران توانستند اورا دستگیر کنند.

اسیدپاشی

براساس تحقیقات کارآگاهان متهم دارای سابقه سرقت وشرارت بوده است و چند سالی است که گرفتار اعتیاد به موادمخدر صنعتی است.

از مردم می‌خواهیم اگر یکی از اعضای خانواده اشان درگیر بلای خانمان سوز اعتیاد است او را ترد نکرده و سعی کنند با حمایت های همه جانبه زمینه ترک او را فراهم کنند و در این راه می توانند از خدمات مشاوران پلیس استفاده کنند. متاسفانه بخش مهمی از جرائم ناشی از مصرف مواد مخدر است که از جمله آن شرارت سرقت و رفتارهای غیر قابل پیش بینی ناشی از مصرف مواد مخدر توهم زا رخ می‌دهد برای پیشگیری از این معضل همه باید در صدد اقدام های تاثیر گذار باشیم رها کردن معتادان در اجتماع بزرگترین اشتباه است که می‌تواند طبعات زیادی را به دنبال داشته باشد.

نگاه کارشناسی

زهرا بیات،  کارشناس ارشد روانشناسی

اسیدپاشی

 معمولا افرادی که اسید پاشی می‌کنند از داشتن تحصیلات کافی محروم بوده اند و بیشترشان زیر دیپلم و از خانواده های بسیار متلاشی هستند که دائما مورد تحقیر و سرزنش و تنبیه قرار ‌گرفته اند و اکثریت آنها دارای عقده های روانی دوران  طفولیت هستند.

در این مورد فرد از دوران کودکی دارای رفتارهای پرخاشگرانه بوده و در محیط پر از خشونت رشد کرده است، این فرد در مسائل عاطفی بسیار ضعیف بوده و از لحاظ روحی و روانی وضعیت نامتعادلی دارد و از افراد ترسو و ضعیف جامعه است که جرأت مقابله مستقیم را ندارد. و نکته بسیار مهمی که در این کیس وجود دارد مصرف مواد مخدر صنعتی است که با عوارض زیادی برای فرد مصرف کننده همراه است، از جمله شایع ترین این عوامل توهم است این نوع از مواد مخدر بیشترین تأثیر را بر روان و مغز فرد گذاشته و آسیب جسمانی ندارد اما با ایجاد توهم باعث شده فرد صداها و تصاویر غیر واقعی را بشنود و ببیند و از جهان واقعی پیرامون خود منفک شده است و با ایجاد خلأ  ذهنی و توهم های شدید اتفاق وحشتناکی رخ داده است قدرت مواد توهم زا یا هالوسینوژن ها در فرد آنقدر زیاد بوده که منجر به رفتار پر خطر اسیدپاشی شده است.

مرادپور

کدخبر: 914666 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟