پاتوق این 4 خفاش شبگرد مشهد باغ ویلای اجاره ای بود +عکس

به گزارش رکنا ، در پی وقوع سرقت های سریالی از واحدهای آپارتمانی در مشهد، گروه ویژه ای از کارآگاهان پلیس آگاهی با دستورهای صریح سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) ماموریت یافتند تا سرقت های مذکور را به طور تخصصی پیگیری کنند.

با توجه به حساسیت موضوع، سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) به طور مستقیم فرماندهی و نظارت بر عملیات را برعهده گرفت و بدین ترتیب با هدایت های وی، نیروهای پلیس آگاهی به دو شاخه اطلاعاتی و عملیاتی تقسیم شدند و به تحقیق میدانی پرداختند. رصدهای اطلاعاتی بیانگر آن بود که دزدان مذکور از سارقان معروف به «دزدان گذری» هستند که از استان های دیگر وارد مشهد می شوند و پس از چند روز دستبرد به  منازل مسکونی، در حالی از استان خراسان رضوی خارج می شوند که قبل از آن طلاها و اشیای سرقتی را به شهرهای محل سکونت خود ارسال می کنند.

این اطلاعات زمانی به سرنخ های مهمی از پرونده « خفاش های شبگرد » رسید که بررسی های کارآگاهان نشان داد سارقان فقط هنگام تاریکی هوا از مخفیگاه خود خارج می شوند و منازل مسکونی را زیر نظر می گیرند که چراغ های روشنایی آن خاموش باشد  و سپس در نیمه های شب سوار بر یک دستگاه خودروی ساینای سفیدرنگ به واحد آپارتمانی شناسایی شده دستبرد می زنند. به همین دلیل هم این سارقان به «خفاش های شبگرد» معروف شده بودند.

 هنگامی که خودروی سارقان در چند نقطه از محل های وقوع سرقت دیده شد، دیگر تردیدی وجود نداشت که سارقان از خودروی مذکور در استان های دیگر نیز برای ارتکاب جرم استفاده کرده اند اما پلاک خودرو سرقتی بود و این امر نشان می داد که پلیس بار دیگر با یکی از باندهای تبهکاری روبه رو شده است که از سابقه داران حرفه ای هستند.

بنابراین مشخصات خودرو و تصویر چهره نگاری متهمان در حالی به مراکز انتظامی دیگر استان های کشور گزارش شد که آن ها از مشهد به استان دیگری گریخته بودند ولی همه سرنخ ها به یکی از شهرهای استان خوزستان می رسید و دامنه تحقیقات به جنوب کشور کشیده می شد.

مدتی بعد و در حالی که هنوز رصدهای اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی در این باره ادامه داشت، گزارشی از استان اصفهان رسید که مشخص کرد: «خفاش های شبگرد» پس از چندین دستبرد به منازل مسکونی با شگرد شکستن قفل واحدهای آپارتمانی، سوار بر ساینا شده و به سمت قم در حرکت هستند.

این گزارش محرمانه، بلافاصله کارآگاهان عملیاتی خراسان رضوی را به تکاپو انداخت به همین دلیل چند گروه عملیاتی از افسران زبده اداره سرقت پلیس آگاهی مشهد و کارشناسان تخصصی اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی روی پرونده «خفاش های شبگرد» متمرکز شدند و تحقیقات گسترده را در حالی آغاز کردند که سارقان تقریبا در مسیر جاده سمنان قرار گرفته بودند و به طرف مشهد حرکت می کردند.

کارآگاهان که این بار طعمه را به دام انداخته بودند، آن ها را به طور شبانه روزی زیر چتر اطلاعاتی گرفتند تا این که سارقان وارد مشهد شدند اما با تدبیر فرماندهان انتظامی، عملیات دستگیری آنان برای شناسایی دیگر عوامل مرتبط به تاخیر افتاد.

دزدان معروف به «خفاش های شبگرد» که حالا دیگر به کوچه پس کوچه های مشهد هم آشنایی داشتند، یکسره به طرف بولوار شاهنامه به راه افتادند و باغ ویلای بزرگی را در شاهنامه 76 اجاره کردند تا از آن به عنوان مخفیگاه روزانه استفاده کنند.

آن ها که پلاک های سرقتی را نیز به همراه داشتند، ساعتی از شب را از باغ ویلا بیرون می آمدند و به شناسایی واحدهای آپارتمانی می پرداختند و روزها را نیز با استعمال مواد مخدر، مشروبات الکلی و استراحت سپری می کردند.

چند روز بعد و درست زمانی که سارقان قصد داشتند با نصب پلاک روی خودروی ساینا، به واحدهای آپارتمانی شناسایی شده دستبرد بزنند، فرمان عملیات دستگیری از سوی سرهنگ شفیع زاده صادر شد و بدین ترتیب گروه مشترک عملیاتی با کسب مجوزهای قضایی در یک اقدام هماهنگ و ضربتی از گوشه و کنار دیوارها وارد باغ ویلای اجاره ای شدند و 4 عضو اصلی باند تبهکاران را در حالی دستگیر کردند که آن ها همچنان با چشمانی حیرت زده به کارآگاهان می نگریستند و فرصت هیچ عکس العملی را نداشتند.

اعضای باند «خفاش های شبگرد» که ناباورانه حلقه های قانون را بر دستان خود می دیدند، هنگامی به مقر انتظامی انتقال یافتند که در بازرسی از جیب ها و لوازم شخصی هرکدام از آنان مقادیر زیادی طلا و لوازم با ارزش سرقتی کشف شد.

همچنین از مخفیگاه دزدان منازل مردم که با فروش طلاهای سرقتی خوش گذرانی می کردند، ترازوی توزین طلا و  آلات و ادوات ارتکاب جرم نیز پیدا شد که بررسی های تخصصی پلیس مشخص کرد آن ها به یکدیگر اطمینان نداشتند و طلاها را بلافاصله پس از سرقت از منازل بین خودشان با ترازوی دیجیتالی تقسیم می کردند و هنگامی که وزن آن ها زیاد می شد از طریق پایانه های مسافربری به شهرهای محل سکونت خودشان می فرستادند که تحقیقات در این باره همچنان با دستورهای ویژه قضایی ادامه دارد.

کدخبر: 917700 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟