تور ویژه زندان‌گردی قوه قضاییه برای اهالی رسانه / جزییات تخلیه زندان رجایی شهر

به گزارش رکنا، 13 مرداد ماه بود که پس از دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر انتقال زندان رجائی شهر ، با توجه به انجام مقدمات از سوی سازمان زندان‌های کشور و هماهنگی‌های صورت گرفته در این استان، تمامی زندانیان ندامتگاه رجائی‌شهر به ندامتگاه قزلحصار منتقل شدند و این زندان تعطیل شد.

17 فروردین ماه سال جاری در جریان سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان البرز موضوع ساماندهی زندان‌های مستقر در استان البرز یکی از مصوبات این سفر بود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای اداری استان البرز با بیان اینکه زندان رجایی‌شهر که در داخل شهر کرج است باید هر چه زودتر به خارج شهر منتقل شود و محل فعلی آن، از وضعیت زندان بودن خارج گردد و اقدامات متعاقب بعدی در قبال آن صورت گیرد.

رئیس عدلیه در ادامه به موضوع امکان انتقال و تغییر وضعیت زندان قزلحصار نیز که آن هم در داخل محدوده شهری کرج است، اشاره کرد و از مسئولان ذیربط در داخل استان البرز خواست تا در این خصوص، طرح‌ها و پیشنهادات خود را ارائه کنند.

در همین راستا مصوبه سفر استانی رئیس دستگاه قضا مبنی بر تعطیلی «زندان رجایی شهر» که همواره یکی از مطالبات جدی شهروندان و مسئولان استان از دستگاه قضایی در سال‌های اخیر بود پس از تلاش و پیگیری های کارکنان سازمان زندان ها به تدریج  و در بازه زمانی کمتر از چهار ماه عملیاتی شد.

به همین منظور، پس از دستور رئیس قوه قضاییه، روند انتقال زندانیان آغاز و مددجویان رجایی‌شهر در سایر مراکز اصلاحی‌وتربیتی  منتقل و اسکان یافته‌اند که و در نهایت ۱۳ مرداد ماه به‌صورت کامل تخلیه و تعطیل شد.

زندان رجائی شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص آن در شهر، همواره یکی از مطالبات جدی شهروندان و مسئولان استان از دستگاه قضایی در سال‌های اخیر بود.

گره‌های ترافیکی، نقل و انتقال زندانیان و رفت و آمد خانواده‌های آنها، حاشیه‌نشینی و سکونت خانواده‌های غیر بومی زندانیان در حاشیه شهر‌های استان، معضلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، از جمله مشکلاتی بود  ایجاد شده به واسطه وجود این ندامتگاه ایجاد شده بود.

کدخبر: 918403 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟