حمله هولناک سگ ولگرد به یک دامپزشک پس از عقیم شدن + عکس

به گزارش رکنا، سعید خانزاده امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک قلاده سگ ماده توسط یک راننده آژانس از پناهگاه نگهداری سگ‌های بلاصاحب متعلق به شهرداری کاشمر برای عقیم‌سازی به یکی از کلینیک‎های خصوصی منتقل و پس از عمل جراحی به دلیل نداشتن همراهی و در حین جابجایی به داخل خودرو برای انتقال به محل نگهداری سگ به هوش آمده و با توجه به استرس ذاتی و احساس ترس صورت دامپزشک خود را مورد گاز گرفتگی قرار داد.

وی عنوان کرد: این دامپزشک پس از مصدومیت شدید بلافاصله به شبکه دامپزشکی مراجعه و پس از هماهنگی به اداره بهداشت و درمان مراجعه و اقدامات کامل سرم تراپی و درمانی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری هاری و کزاز نیز واکسن دریافت نمود.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر نیز در خصوص این اتفاق ضمن آرزوی بهبود سریع و کامل برای این همکار پرتلاش، گفت: هرچند تمام مسائل ایمنی برای پیشگیری از چنین رخدادهایی در نظر گرفته می‌شود ولی نمی‌توان از بروز چنین حوادثی کاملاً جلوگیری کرد.

وی افزود: کار با حیوانات همیشه با احتمال خطر همراه بوده است و تنها چیزی که باعث می‌شود افراد این‌گونه خطرها را به جان بخرند، حس خدمت صادقانه است.

خانزاده اظهار کرد: کار دامپزشکی یکی از ۱۰ شغل سخت و پرخطر دنیا به شمار می‌رود و همکاران بخش فنی همیشه در معرض خطراتی از قبیل گاز گرفتن توسط سگ‌ها، آسیب‌های فیزیکی ناشی از لگدزدن اسب و گاو و نیز تزریق واکسن به دست واکسیناتور و ... هستند.

وی بیان کرد: در کلینیک‌ها نیز با وجود تأکیدات مکرر در خصوص رعایت کامل اصول ایمنی در حین معاینه و درمان گاهی به دلیل عدم همکاری مناسب صاحب یا متصدی حیوان و شرایط ذاتی دام‌ها و حیوانات مختلف شاهد چنین اتفاقاتی هستیم که منجر به آسیب‌هایی که گاها جبران‌ناپذیر است می‌شوند.

خانزاده یادآور شد: این حادثه بار دیگر سختی‌های کار دامپزشکی را نمایان کرد، چراکه کار با حیوانات همیشه با احتمال خطر (از جمله خطر ابتلا به بیماری‌های مشترک، مصدومیت‌های شدید ناشی از گزش و حمله حیوانات و...) همراه است و تنها انگیزه‌ای که باعث می‌شود افراد با این‌گونه خطرها مواجه شوند، حس وظیفه‌شناسی و خدمت به جامعه است.

کدخبر: 919135 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟