حکم عامل اهانت به همسر شهید مدافع حرم اراک صادر شد + جزییات

به گزارش رکنا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی، با اشاره به پرونده هتک حرمت به همسر شهید مدافع حرم در اراک ، اظهار کرد: در یکی از مراکز درمانی شهرستان اراک یک مرد و دو خانم به همسر شهید مدافع حرم که مبادرت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر کرده اهانت شده بود. در همین راستا پس از وصول گزارش ضابطین و صدور دستورات مقام قضایی به جهت تحقیقات تکمیلی و جمع آوری ادله و مستندات قانونی مورد نیاز، متهمین بازداشت و پس از صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست، پرونده مذکور جهت صدور حکم مقتضی به دادگاه کیفری ۲ شهرستان اراک ارسال شد. 

رئیس کل دادگستری استان مرکزی   به  جریحه‌دار شدن عواطف و اذهان عمومی اشاره کرده و گفت:  اهمیت و حساسیت موضوع و گستردگی انعکاس در افکار عمومی، فرایند دادرسی عادلانه انجام و زمینه مناسب جهت دفاع متهمین از خود ایجاد کرده است.

موسوی در ادامه اظهار کرد: علی رغم گذشت شاکیه و از منظر جنبه عمومی جرم به اتهام‌های اخلال در نظم عمومی از طریق هیاهو و جنجال و سر و صدا در محیط درمانی، مزاحمت برای بانوان در اماکن عمومی و حضور بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی، حکم به محکومیت متهمین فوق الذکر به تحمل یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و جزای نقدی صادر شد. این حکم غیر قطعی و در مرحله بدوی بوده و امکان تجدیدنظر خواهی برای محکومین وجود دارد.

 

کدخبر: 919306 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟