تهران دیروز 2 بار لرزید + جزئیات

به گزارش رکنا، شاهین فتحی مدیرعامل هلال‌احمر استان تهران با اعلام این خبر گفت: حدود ساعت 13 و 8 دقیقه ظهر شنبه، زمین‌لرزه ای به بزرگی 9/3 ریشتر، حوالی دماوند، تهران را به لرزه درآورد‌. در پی این حادثه، ۲ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی حادثه به محل اعزام شدند‌ و تمامی‌پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده‌باش درآمدند.

رئیس ستاد بحران فرمانداری پردیس گفت: ستاد بحران شهرستان پردیس در پی وقوع زلزله در شرق استان تهران با مرکزیت شهرستان دماوند در حالت آماده‌باش قرار گرفت.  خوشبختانه این زلزله با توجه به کم بودن ریشتر، در شهرستان پردیس مصدوم، زخمی یا تخریبی برجای نگذاشته است.

آماده‌باش نیروهای جمعیت هلال‌احمر در دماوند

سعید طاهری رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند نیز با اشاره به زمین‌لرزه در مرکز دماوند، اظهار داشت: بلافاصله پس از وقوع زلزله، تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر به منطقه اعزام شدند و گزارش تکمیلی پس از بررسی نهایی و گزارش تیم‌های ارزیاب به مردم ارائه خواهد شد. گفتنی است، در مناطقی از پردیس نیز این زمین‌لرزه احساس شده است.

علی بیت‌اللهی رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز گفت: زلزله دماوند از رودهن حدود 10 کیلومتر و از آبعلی تهران حدود 7 کیلومتر فاصله داشته است و محدوده جمعیتی نسبتاً بالایی در آن منطقه ساکن هستند.

بیت‌اللهی با اشاره به اینکه موقعیت این زلزله در امتداد دره مشاء و درست در محل تلاقی گسل مشاء قرار دارد، توضیح داد: احتمال می‌رود که گسل مسبب زلزله دماوند، گسل فعال مشاء باشد که سابقه لرزه‌خیزی بالایی در منطقه دارد.

وی همچنین نسبت به ساخت و سازهای خانه‌های ویلایی و جلوگیری از تداوم ساخت آنها  در این منطقه زلزله خیز هشدار داد.

کدخبر: 920851 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟