این 3 قربانی اسیدپاشی آستین بالا زدند / یاری شان کنید + فیلم

به گزارش رکنا، با توجه به تعدد قربانیان اسیدپاشی و همچنان عادی نبودن حضور این افراد در جامعه، طراحی پوشاک و مد تصمیم گرفته با توجه درنظر گرفتن نشانه ها و علامت ها با خلق اثری جدید قدم مثبتی در راستای حضور این افراد در جامعه بردارد.

در همین راستا مجموعه مد و پوشاک با بهره گیری تعدادی از قربانیان اسید پاشی نمایشگاه عکس امید در سایه ،  در روز چهارشنبه و پنجشنبه ( 8 و 9 ) شهریورماه به آدرس باغ کتاب ، بلوار دکتر حسن حبیبی ، ساختمان پشت خانه شعر و ادبیات، کوشک باغ هنر  در حمایت از قربانیان اسیدپاشی برگزار می کند.

زینب دولتی حامی اصلی این پروژه در نشست خبری بیان کرد: علت اصلی برگزاری این رویداد یادآوری نوع رفتار مردم با قربانیان اسیدپاشی است. اینکه این افراد در ظاهر آسیب جدی دیده اند و نباید با رفتار اشتباه ما آسیب دیگری به روان آنها وارد شود؛ باید مانند ما حضور عادی را در جامعه داشته باشند. در واقع ما با زبان هنر، مد و فشن قصد ایجاد حمایت از این افراد را داریم.

در اصل زبان مد، زبان فرهنگی است و ما میتوانیم با برگزاری این نمایشگاه به نوعی خواستار کاهش خشونت و کنترل خشونت در جامعه باشیم.

یکی از اهداف این رویداد امضاء توماری بر مبنای سختگیری بیشتر فروش این عامل خشونت و ارائه آن به مجلس است.

یکی از قربانیان اسیدپاشی به نام الهام سلطانی بیان کرد: من به عنوان اولین فرد قربانی اسیدپاشی با حضور در عرصه مد و فشن تمامی معیار های زیبایی چهره و اندام را به تنهایی تغییر دادم و چشم بیننده را عادت به دیدن افراد مانند خودم کردم.

محسن شعبانی عکاس این پروژه در ارتباط با نحوه ایده عکاسی و انتخاب آنها بیان کرد: پروژه امید در سایه در دو قسمت متفاوت خانه های قربانیان اسیدپاشی و مد و پوشاک با توجه به نشانه های امید در زندگی این افراد برگزار شده است.

کلید طلایی شکل گیری این پروژه در ذهن من خاطره یکی از قربانیان اسیدپاشی بود که با موفقیت هم انجام شد. این پروژه در واقع از 20 عکس بزرگ و کوچک و دو عکس از سگ هایی که توسط صاحبانشان مورد خشونت قرار گرفتند تشکیل شده است.

یکی از قربانیان اسیدپاشی به نام محسن مرتضوی در ارتباط با تشکیل انجمن در راستای حمایت از تمامی قربانیان بیان کرد: این انجمن از سال 1396 فعالیت مستقیم خود را شروع کرد. دو هدف مهم در این انجمن وجود دارد روزی برسد که این انجمن عضوی نگیرد و چگونه حمایت درستی از قربانیان اسیدپاشی داشته باشیم.

در پایان این نشست خبری عوامل برگزاری این نمایشگاه خواستار حضور مردم و اثبات حمایت خود از قربانیان اسیدپاشی شدند.

نشست نمایشگاه عکس قربانیان اسید پاشی

نشست نمایشگاه عکس قربانیان اسید پاشی

نشست نمایشگاه عکس قربانیان اسید پاشی

نشست نمایشگاه عکس قربانیان اسید پاشی

نشست نمایشگاه عکس قربانیان اسید پاشی

کدخبر: 922268 ویرایش خبر
لینک کپی شد
عطیه حبیبی زهام دبیر گروه حوادث: حسین خزائی فر
آیا این خبر مفید بود؟