گنج تخت جمشید این مرد را 11 سال حبس کرد + جزییات

به گزارش رکنا،روزنامه اطلاعات درباره این فرد نوشت: یک قاچاقچی بزرگ آثار فرهنگی و اشیای عتیقه کشور به اتهام اخلال در نظم و امنیت کشور با عضویت در شبکه قاچاق اشیای عتیقه، زیرخاکی، خرید و فروش آثار فرهنگی و انتقال به خارج از کشور، پرداخت رشوه و کلاهبرداری و کشف 54لول تریاک پس از محاکمه در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به 11سال و یک‌ماه حبس، شلاق و جریمه محکوم شد.

به گزارش روابط‌عمومی دادگاه انقلاب اسلامی تهران، براساس گزارش واصله از وزارت اطلاعات در مورد شخصی به نام محمدرضا که از افراد بسیار فعال و مؤثر در امر قاچاق آثار فرهنگی و اشیای عتیقه است تحقیقاتی روی این موضوع انجام گرفت. پس از تحقیقات کامل توسط وزارت اطلاعات‌این شخص بازداشت شد. به هنگام دستگیری مقدار بسیار زیادی اشیای عتیقه و آثار فرهنگی مربوط به دوران‌های مختلف تاریخی از وی کشف و در تحقیقات از وی مشخص شد که حداقل تا زمان دستگیری به میزان 600میلیون ریال از این اشیا را به خارج از کشور انتقال داده است.

در طول بررسی پرونده محمدرضا معلوم شد که وی مرتکب جرائم دیگری مانند اخلال در نظم و امنیت کشور، برقراری ارتباط با سفارتخانه و اتباع بیگانه، اختفای اشیای نفیس و گرانبهای عتیقه، شروع به خرید سنگ تاریخی تخت جمشید، اشاعه فرهنگ ضد‌اخلاقی، پرداخت رشوه به کارگزاران دولتی قبل از دستگیری، پرداخت رشوه به مأموران دولت، شرکت درمجالس عیاشی و استخدام یک فرد تبعه غیرمجاز بنگلادشی، کشف 54لول تریاک، ارتباط با عناصر و کانال‌های خروج غیرمجاز نیز شده است.

عکس

بنابراین پس از تکمیل پرونده و ارجاع آن به یکی از شعبه های دادگاه انقلاب اسلامی تهران در تاریخ 12 اسفندماه 75محاکمه شد.

او به 11سال حبس و پرداخت 9میلیارد و 515میلیون جریمه نقدی و تحمل 80ضربه شلاق محکوم شد.

ضمنا اتهام خرید سنگ تاریخی تخت جمشید و برقراری ارتباط با سفارتخانه‌ها و اتباع بیگانه محرز نشده و از این اتهام تبرئه شده است.

 

کدخبر: 924099 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟