58 زن مرد و کودک در محاصره دود و آتش / لحظات وحشتناک در اصفهان

به گزارش رکنا ؛ منصور شیشه‌فروش افزود: بعد از ظهر امروز یک حریق در طبقه سوم مجتمع مسکونی ۱۶ طبقه به نام "اقاقیا" شامل ۹۰ واحد در شهرک شهید کشوری توسط شهروندان به ستاد فرماندهی آتش نشانی اعلام شد

وی ادامه داد: با توجه به تراکم جمعیت مجتمع مسکونی، بلافاصله آتش نشانان از ایستگاه‌های۲۳-۱۲-۲۰-۱۳-۲۵-۱-۱۹-۱۵ به همراه خودرو نردبان، پلتفورم و خودرو حامل دستگاه تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

وی یادآور شد:آتش نشانان در کمترین زمان ممکن به موقعیت رسیدند و به ۲ گروه "نجات محبوسان از میان دود" و گاطفاء حریقگ تقسیم شدند.

وی افزود: گروه نخست با سرعت عمل بالا اقدام به جستجو در دود و تخلیه کلیه افراد از واحدهای ۱۶ طبقه کردند و همه ساکنان گرفتار در دود را به بیرون از مجتمع انتقال دادند.

وی گفت: گروه دوم نیز حریق را در مدت زمان کوتاهی اطفاء و از سرایت آن به دیگر نقاط ساختمان جلوگیری کردند.

وی افزود: این حریق خسارت جانی نداشت و با درایت و سرعت عمل آتش‌نشانان ۵۸ نفر از اهالی این مجتمع از میان دود نجات یافتند که حال عمومی همه آنها مساعد است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: این ساختمان فاقد پایان کار و سیستم اطفای حریق بود و حریق از هود یک واحد مسکونی در طبقه سوم ساختمان آغاز شده بود که علت آن تحت بررسی است.

شیشه‌فروش با اشاره به وقوع حریق‌های چندماه اخیر در ساختمان‌های بلندمرتبه فولادشهر، بهارستان، شاهین شهر و شهرک شهید کشوری گفت: رعایت ضوابط ایمنی و مجهز بودن به سیستم اطفا حریق در این واحدها ضروریست.

 مجموعه شهید کشوری اصفهان یکی از شهرک‌های جدید در جنوب شرق اصفهان است که ساختمان‌های بلندمرتبه زیادی در آن وجود دارد.

تعدادی از این ساختمان‌ها پس از گذشت سال‌ها، فاقد پایان کار هستند.

 

کدخبر: 925215 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟