حکم جالب یک قاضی در ماجرای قتل شبه عمد کارگر جوان / 8 عروس جهیزیه دار شدند + جزییات

به گزارش رکنا، اوایل فروردین امسال، گزارش سقوط مرگبار مرد جوانی به پلیس لواسانات اعلام شد.

به‌دنبال اعلام این خبر، تحقیقات آغاز و تیم جنایی راهی محل شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد کارگر جوانی مشغول به کار در پاساژی در حال ساخت بوده که هنگام کار سقوط کرده و جان باخته است.

با مرگ کارگر جوان و شکایت خانواده او از کارفرما، تحقیقات ادامه یافت. به دستور بازپرس دادسرای لواسانات، تیم کارشناسی برای این حادثه مرگبار تعیین شد و در بررسی‌های صورت گرفته، کارفرما یا همان صاحب پاساژ در حال ساخت به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی مقصر شناخته شد.

بدین ترتیب کیفرخواست صادر و پرونده برای صدور حکم به شعبه 102 دادگاه لواسانات ارجاع شد. چندی بعد جلسه محاکمه به ریاست قاضی میثم حسین‌پور برگزار شد و مرد 40 ساله در برابر اتهام قتل شبه‌عمد قرار گرفت.

مطابق قانون، صاحب پاساژ محکوم به پرداخت دیه متوفی و همچنین 3 سال حبس می‌شد.اما از آنجا که این فرد سابقه کیفری نداشت و از مرگ کارگرش بسیار پشیمان و نادم بود و طلب بخشش داشت، قاضی دادگاه برای مرد جوان به جای حبس مجازات جایگزین در نظر گرفت تا او به زندان نرود.

طبق این حکم، مرد جوان به جای رفتن به زندان، باید خانواده 8 زندانی را که به جرم جرایم غیرعمدی و مالی در زندان تهران بزرگ هستند، شناسایی کند و برای فرزندان آنها که از سال 1400 به بعد ازدواج کرده‌اند، کمک‌هزینه جهیزیه اهدا کند.

کدخبر: 925970 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟