دستبند پلیس روی دستان مردی در لباس پلیس

به گزارش رکنا، سرهنگ احمد نگهبان اظهارداشت: در پی گزارش چند فقره اخاذی از شهروندان توسط جوانی مامورنما در یکی از بوستان های سطح شهر مشهد، پی گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران کلانتری سجاد با بررسی اظهارات مالباختگان و بدست آوردن مشخصات ظاهری متهم، تحقیقات میدانی خود را آغاز و سرانجام او را در حال پرسه زنی در پارک مشاهده و قبل از فرار از محل، وی را دستگیر کردند.

سرهنگ نگهبان با اشاره به کشف یک دستگاه بیسیم تقلبی از متهم، بیان داشت: متهم در بازجوئی های به عمل آمده به 5 فقره اخاذی از شهروندان اعتراف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

وی از شهروندان درخواست کرد:موارد ذیل را جهت پیشگیری از اخاذی از سوی مامورنماها جدی بگیرند: -شگرد مامورنما ها این است که با وارد کردن اتهاماتی مانند حمل مواد مخدر یا تخلفات صنفی به افرادی که از قبل شناسایی کردند، موجب آشفتگی طعمه خود شده و پس از نزدیک شدن به آنان در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت یا اخاذی می کنند.

فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد:عدم آشنایی افراد به حقوق شهروندی و تسلیم شدن در برابر مامورنماها و غفلت در احراز هویت افراد مدعی مامور پلیس را از جمله عوامل زمینه ساز اصلی سرقت و اخاذی تحت پوشش مامور است که در چنین مواقع حتماً خونسردی خود را حفظ و حتماً از آن ها کارت شناسایی معتبر درخواست و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اعلام کنند.

کدخبر: 926639 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟