هشدار جدی پلیس /  فروش سکه‌های تقلبی در بازار طلا!

به گزارش رکنا ، فرمانده انتظامی مشهد در تشریح ماجرای فروش سکه‌های تقلبی  گفت: از مدتی قبل پرونده‌هایی در مرکز انتظامی تشکیل شد که محتویات آن ها حکایت از توزیع سکه‌های تقلبی در بازار طلای مشهد داشت، اما طولی نکشید که دامنه کلاهبرداری‌های مذکور به نقاط مختلف شهر رسید و شکل سریالی به خود گرفت.

 سرهنگ احمد نگهبان افزود: با توجه به این که شیوه ارتکاب جرم به اعتماد عمومی مردم لطمه می زد و حتی برخی طلافروشان نیز طعمه کلاهبرداری‌های مذکور شده بودند، بررسی تخصصی موضوع با کنکاش در پرونده‌های موجود آغاز شد. وی گفت: تحقیقات میدانی و بازبینی دوربین‌های مداربسته نشان داد که پلیس با باند زنان کلاهبردار روبه رو شده است، اما تمرکز بر لهجه تبهکاران بیانگر آن بود که اعضای باند از استان‌های غربی وارد مشهد شده‌اند و احتمالاً پس از توزیع گسترده سکه‌های تقلبی و طی چند روز آینده مشهد را ترک خواهند کرد.

 مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: بنابراین فعالیت‌ها و اقدامات پلیسی با تشکیل چند گروه عملیاتی و اطلاعاتی به صورت شبانه روزی ادامه یافت و ماموران انتظامی در اولین مرحله از تحقیقات، بلافاصله موضوع را با هماهنگی متصدیان طلافروشی ها و مراکز اقامتی پیگیری کردند.

هنوز چند روز بیشتر از این ماجرا نگذشته بود که متصدی یکی از طلافروشی های محدوده چهارراه خسروی با پلیس تماس گرفت و از حضور زنان کلاهبردار خبر داد که قصد فروش سکه‌های تقلبی پارسیان را داشتند.

 سرهنگ نگهبان با اشاره به حضور سریع نیروهای انتظامی در محل وقوع جرم خاطرنشان کرد: به دنبال این تماس تلفنی که با هوشیاری متصدی طلافروشی صورت گرفت،بلافاصله گروهی از افسران دایره تجسس کلانتری شهید فیاض بخش وارد عمل شدند و دو زن جوان را در حالی دستگیر کردند که یکی از آنان متواری شده بود.

فروش سکه‌های تقلبی در بازار طلا

 کلیددار امنیت مشهد ادامه داد: با کشف ۶ سکه یک گرمی تقلبی از دو متهم ۳۶ و ۳۹ ساله، بررسی های تخصصی وارد مرحله جدیدی شد.

واکاوی پرونده‌های کلاهبرداری از طریق فروش سکه‌های تقلبی نشان داد، سکه‌های تقلبی در مناطق آزادشهر، شهرک شهیدرجایی و در هسته مرکزی شهر توزیع شده است که تاکنون ۱۰ نفر از مال باختگان،دو  متهم مذکور را شناسایی کرده و مدعی شده‌اند که ۳۴ سکه تقلبی را از اعضای این باند خریده اند.

سرهنگ احمد نگهبان اضافه کرد: دو متهم که عروس و خواهر شوهر هستند در بازجویی‌ها اعتراف کردند که توسط عضو فراری باند و با وسوسه‌های مالی اغفال شده‌اند و با اجاره یک مرکز اقامتی از غرب کشور به مشهد آمده اند تا سکه‌های تقلبی پرس شده را به فروش برسانند.

رئیس پلیس مشهد با تاکید بر ادامه تحقیقات برای دستگیری عضو فراری باند فروش سکه‌های تقلبی افزود: شهروندان یا طلافروشانی که با این شیوه، طعمه کلاهبرداری قرار گرفته‌اند برای شناسایی متهمان به کلانتری شهید فیاض بخش واقع در اطراف میدان عدل امام خمینی( ره )مراجعه کنند.

 این مقام باتجربه انتظامی همچنین به شهروندان توصیه کرد: سکه،طلا یا ارزهای مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و دارای مجوزهای قانونی خریداری کنند و مراقب شیادانی باشند که با توسل به شیوه‌های حیله‌گرانه همواره منتظر فرصتی برای ارتکاب جرم هستند.

سید خلیل سجادپور / خراسان

کدخبر: 926860 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟