کشته‌های طوفان لیبی از مرز 2 هزار نفر گذشت + [جزییات

به گزارش رکنا، طی روزهای اخیر توفان حاره‌ای که بر روی دریای مدیترانه تشکیل شده بود، در شرق لیبی مرگبار شده و خسارات زیادی به زیرساخت‌های این کشور زده است.

«اسامه حماد» نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه از سوی پارلمان لیبی شامگاه امروز خبر داد که شمار قربانیان این بلای طبیعی، تا لحظه تنظیم گزارش از مرز دو هزار کشته گذشته است.

خبرگزاری رسمی لیبی به نقل از حماد گزارش داد که علاوه بر این افراد، هزاران نفر نیز مفقود شده‌اند که آمار دقیقی از تعداد آنان در دست نیست.

رسانه‌های بین‌المللی به همراه برخی فعالان لیبیایی در شبکه‌های اجتماعی با انتشار عکس‌ها و تصاویری از شرق لیبی، از تلفات و خسارت‌های گسترده توفان حاره‌ای خبر می‌دهند.

«احمد مسماری» سخنگوی «ارتش ملی لیبی» روز دوشنبه در اظهاراتی اعلام کرد که 7 تن از نیروهای ارتش در نتیجه توفند مفقود شده‌اند.

به گفته شهردار شهر «سوسه» لیبی، این توفان حاره‌ای باعث جاری شدن آب در راه‌های اصلی شهر شده، خسارت جدی وارد کرده و اعضای بیش از ۵۰ خانواده هم مفقود شده‌اند.

مقام‌های محلی در شرق لیبی برای مناطق بحران زده، سه روز عزای عمومی اعلام کردند. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از وضعیت فاجعه‌بار در شهرهای سوسه، البیضاء، المرج و درنا است.

مقام‌های امدادی شهر سوسه اعلام کردند که تنها در روز دوشنبه، حداقل هفت نفر در نتیجه توفند دنیل در این شهر واقع در شمال شرقی لیبی جانشان را از دست دادند.

این توفان حاره‌ای مدیترانه‌ای در مناطق گسترده‌ای از شرق لیبی باعث بارش شدید باران، بروز سیل، زیر آب رفتن مسیرهای مواصلاتی شده و دسترسی به راه‌های ارتباطی را به شدت مختل کرده است.

کدخبر: 927919 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟