فوت زائر آستان امامزاده آقا علی عباس به دلیل نبودن پزشک

به گزارش رکنا، نوجوانی حدودا 13 ساله اهل قم ساعتی پیش در آستان مقدس آقاعلی عباس(ع) دچار ایست قلبی شد که متاسفانه به علت نبود پزشک مستقر در درمانگاه آستان مقدس امامزاده آقا علی عباس جان‌باخت.

سوءمدیریت در مجموعه آستان آقا علی عباس بارها صدای اعتراض و گلایه زائران و مسافران را به لحاظ کمبود امکانات و ضعف مدیریت در آورده است و همین کمبود امکانات درمانی موجب فوت زائر این امامزاده لازم‌التکریم است.

حسنعلی صالحیان، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی در نطنز ضمن تایید فوت نوجوان 13 ساله قمی در صحن آستان مقدس آقاعلی عباس و شاهزاده محمد (ع)، اظهار داشت: در تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان خبر بیهوشی نوجوان 13 ساله در صحن مطهر امامزاده آقا علی عباس اعلام و بلافاصله پیام به مرکز فوریت های پزشکی بادرود داده شد و به سرعت آمبولانس به آستان مقدس اعزام شد.

مسئول اورژانس 115 نطنز افزود: آمبولانس 11 دقیقه بعد از اعلام در محل حاضر شد، ولی متأسفانه به ترافیک و پارک خودروها در مسیری که باید برای خودروهای امدادی باز باشد، باعث شد تا نیروهای امدادی در زمان مقرر بر بالین بیمار حضور پیدا نکنند و متاسفانه این نوجوان جان خود را از دست داد.

رحمت‌الله معماری، مسئول خادمان افتخاری آستان مقدس و از پرستاران بازنشسته در این رابطه، اظهار داشت: طبق شواهد این نوجوان صحن را در حال طی کردن برای حضور در داخل حرم بوده که ناگهان دچار ایست قلبی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اقدامات اولیه احیا و انجام اقدامات پزشکی برای نجات جان این زائر، افزود: بنده با تجربه 30 سال کار پرستاری، بلافاصله بر بالین این نوجوان حاضر شدم و تمامی کارهای احیا را انجام دادم،اما متأسفانه نتیجه بخش نبود.

عدم برنامه‌ریزی صحیح و اطلاع‌رسانی مناسب و به موقع به دستگاه‌های ذی‌ربط و همچنین تصویب و تاکید بر حضور نیروهای امدادی و خدماتی در مکان آستان توسط مسئولان ارشد شهرستان نطنز و بخش و عدم هماهنگی داخلی در آستان این اتفاق را تشدید کرد.

در سال‌های گذشته، اکیپ کامل امدادی و خدماتی از مرکز استان اصفهان و شهرستان نطنز در محل آستان مقدس حضور کامل داشتند، اما امسال در چنین ایام‌ شلوغ و پر ازدحام تا به حال خبری از استقرار آمبولانس، هلال احمر، آتش‌نشانی نیست و هر آن احتمال وقوع اتفاق و حادثه وجود دارد.
کدخبر: 928599 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟