4 مرد گردوچین با سقوط از درخت راهی بیمارستان شدند / در آذربایجان شرقی رخ داد

به گزارش رکنا، وحید شادی نیا در گفت گو با خبرنگار رکنا گفت: چهار مورد مصدوم گردوچین از صبح امروز تاکنون در استان وجود داشته که اورژانس به آنها خدمات‌رسانی کرده است.

سقوط

وی تصریح کرد: از این تعداد مصدومین ،که از شهرستان های بناب ،روشت بزرگ مرد ۴۶ ساله ،عجب شیر مرد ۶۰ ساله ،آذرشهر مرد ۵۵ ساله و نیز مرد ۳۶ ساله از سردرود می باشد که  توسط کارشناسان اعزامی پس از خدمات درمانی در محل به بیمارستان انتقال داده شدند.

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی با اشاره به این که هرساله در شهریور و اوایل مهره ماه براثرسقوط افرادی که به شکل سنتی و بدون استفاده از تجهیزات محافظتی به گردو چینی اقدام می کنند، شاهد مصدومیت‌هایی هستیم، می گوید: متاسفانه سقوط از درخت گردو یکی از حوادث پرتکرار در سال‌های اخیر در ماه‌های شهریور و مهر است.

وی ادامه می دهد: باغداران در زمان جمع‌آوری گردو از کارگران متخصص در این زمینه استفاده نمی‌کنند و به دلیل مبتدی بودن کارگر در زمان جمع‌آوری گردو متاسفانه شاهد بروز آسیب‌های ناگواری به افرادی هستیم که در حین گردو چینی از درختان گردو با ارتفاع زیاد به پایین سقوط کرده‌اند.

گاهی مرگ در سایه درخت نشسته است به ما می‌نگرد، مبارزه نفس‌گیر گردوچین‌ها بر سر چیدن گردو هر سال و در پایان تابستان تعدادی مصدوم و کشته برجا می‌گذارد.

 

کدخبر: 928928 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟