برگزاری نخستین دوره مسابقات مهارتی سربازان در نیمه دوم سال جاری

به گزارش رکنا، سردار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح درباره جزئیات برگزاری نخستین دوره مسابقات مهارتی سربازان وظیفه اظهار کرد: بعد از گذشت 6 سال از ورود نیروهای مسلح به موضوع مهارت آموزی سربازان وظیفه و کمک به اشتغال جوانان سرباز و آموزش بیش از 1 میلیون و 300 هزار نفر از جوانان سرباز، در نظر است نخستین دوره مسابقات مهارتی بین سربازان وظیفه نیروهای مسلح برگزار شود.

وی افزود: این مسابقات در بین تمامی سربازان وظیفه ماهر سراسر کشور در 4 سطح شهرستان، استان، سازمان(ارتش، سپاه، فراجا و وزارت دفاع) و سراسری برگزار می‌شود و همه یگان‌های نیروهای مسلح و سربازان ماهر در آن مشارکت می‌کنند.

سردار کمالی با بیان اینکه ارتقا کیفیت آموزش‌های مهارتی، شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر مهارت آموخته، ترویج و توسعه فرهنگ مهارت آموزی بوده افزود: در نیمه دوم سال 1402 نیز این مسابقه برگزار خواهد شد و ضوابط اجرایی آن نیز در مهرماه ابلاغ خواهد شد.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیورهای مسلح ادامه داد: بعد از هماهنگی‌های لازم و توجیه مسئولان مسابقات، از آبان ماه به طور رسمی از سطح شهرستان آغاز خواهد شد و این مسابقات با مشارکت نیروهای مسلح، قرارگاه مرکزی مهارت آموزی و سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود در 14 رشته همچون تعمیر خودرو، جوشکاری، عکاسی، فیلمبرداری، تعمیر تلفن، تعمیر آبگرمکن و پکیج، کولر گازی، آرایشگری ،نانوایی، آشپزی ،تیراندازی، امداد و نجات و... برگزار خواهد شد گفت: به برگزیدگان این مسابقات مرخصی تشویقی، جوایز نقدی، انتخاب محل خدمت و... اعطا می‌شود.

کدخبر: 929933 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟