سرقت  یک تن سنگ فیروزه از یک معدن در تهران / تونل پنهانی به معدن زده بودند!

 تابستان امسال، مرد جوانی به شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ (ویژه سرقت ) رفت و هنگامی که مقابل بازپرس محمد ولدی بیرانوند قرار گرفت، گفت: من صاحب یک معدن سنگ فیروزه در نزدیکی تهران هستم، اما چندی قبل یک تن سنگ از معدن سرقت شد، حالا به اینجا آمدم تا شکایتم را ثبت کنم.

پس از تشکیل پرونده بررسی‌های میدانی تیم تحقیق آغاز و در نخستین گام مشخص شد، سارقان با حفاری تونل غیرمجاز به معدن مورد نظر راه پیدا کردند و به صورت مخفیانه موفق به یک تن سنگ فیروزه شدند و پا به فرار گذاشته‌اند.

اقدامات فنی و اطلاعاتی تیم تحقیق نشان می‌داد، یک مرد میانسال به نام داریوش با طراحی یک نقشه حرفه‌ای به همراه پسر و داماد خود دست به این سرقت زده‌اند که همین سرنخ کافی بود تا متهمان در یک قدمی بازداشت قرار بگیرند.

ماموران پلیس پس از دریافت این اطلاعات مهم با دستور قضایی، داریوش را به اتهام سرقت بازداشت کردند که او در همان تحقیقات ابتدایی جرم خود اعتراف کرد و گفت: می‌دانستیم ساعت ۹ شب به بعد فردی از معدن موردنظر نگهبانی نمی‌کند به همین خاطر با همراهی داماد و پسرم تصمیم گرفتیم تا نقشه سرقت را عملی کنیم.

متهم ادامه داد: به همراه همدستانم ابتدا یک تونل حفر کردیم و به معدن رسیدیم در آنجا سنگ‌های فیروزه را سرقت کردیم؛ پس از ارتکاب جرم داماد و پسرم با خودرویی که سنگ‌ها در آن ریخته شده بود به مکانی نامشخص رفتند و ما از یکدگیر جدا شدیم که چندی بعد بازداشت شدم.

پس از اعتراف صریح متهم ماموران پلیس از سوی بازپرس پرونده ماموریت یافتند تا با اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه ۲ متهم دیگر را شناسایی و سپس نسبت به دستگیری آن‌ها با دستور محمد ولدی بیرانوند؛ بازپرس شعبه هفتم دادسرای ویژه سرقت، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات برای دستگیری ۲ مرد فراری ادامه دارد./ خبر فوری

 

 

کدخبر: 930112 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟