سرنوشت شهربازی غیراستاندارد کرج به تعطیلی ختم شد

به گزارش رکنا، روز گذشته حادثه هولناک در شهربازی نژاد فلاح کرج موجب شد تا جان تعدادی از شهروندان به خطر بی‌افتد و امنیت روانی شهر نیز تحت تأثیر قرار گرفت.

این حادثه در پی غیر اصولی بودن وسایل بازی این شهربازی رخ داد و پنج تن از شهروندان گرفتار شدند که با اعلام مدیریت بحران فرمانداری کرج هر پنج تن نجات یافتند.

در حالی که شهروندان اوقات فراغت خود را به منظور گذراندن لحظاتی شاد در پارک و شهربازی حضور می‌یابند اما غیراستاندارد بودن وسایل بازی و بروز حوادث می‌تواند عامل مهمی برای نگرانی والدین باشد و حضور خانواده‌ها در این مراکز محدود شود.

وجود شمار متعددی از این پارک‌ها و بوستان‌ها در سراسر دنیا حواشی بسیاری را به همراه داشته‌اند و هر روزه اخباری از آسیب دیدن افراد به واسطه استفاده از وسیله‌های غیر استاندارد به گوش می‌رسد.

تشریح ماجرای حادثه در شهربازی کرج

محمد یساولی، رئیس سازمان شهرداری کرج، در این خصوص در جمع اصحاب رسانه، گفت: ساعت ۱۸:۳۸ یکم مهرماه نقص فنی تابِ شهر بازی ۳۰ متری بوستان جهان واقع در بلوار شهید ملک‌زاده کرج به سامانه ۱۲۵ اعلام شد.

وی بیان کرد: آتش‌نشانان در عملیاتی کمتر از ۱۴ دقیقه پنج نفر از شهروندان گرفتار شده را در ارتفاع ۲۵ متری به وسیله نردبان ۵۵ متری سازمان آتش‌نشانی کرج، نجات دادند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: برای امدادرسانی به این حادثه، ۱۷ نیروی عملیاتی به همراه ۵ دستگاه خودرو از سه ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام مسئول افزود: حادثه یادشده هیچ گونه مصدومی در پی نداشته است.

نجات افراد از ارتفاع ۲۵ متری

یحیی رمضانی، سرپرست فرمانداری کرج، در این خصوص اضافه کرد: این افراد در ارتفاع ۲۵ متری گیر افتاده بودند که بلافاصله پس از گزارش تیم امداد و نجات آتش نشانی کرج به محل اعزام شدند.

وی افزود: در ابتدا با توجه به محدودیت فضا امکان استفاده از نردبان بلند مرتبه امکان پذیر نبود ولی با تلاش تیم امداد و نجات هر پنج نفر در کمتر از ۱۴ دقیقه به سطح زمین منتقل شدند.

به گفته این مقام مسئول علت توقف تاب زنجیری نقص فنی و تجهیزات غیراستاندارد بوده است.

سرپرست فرمانداری کرج اضافه کرد: ایمنی تجهیزات و وسایل بازی در پارک‌های کلان‌شهر کرج باید بررسی شود و فعالیت هرگونه وسیله بازی غیراستاندارد در پارک‌ها و معابر ممنوع است.

شهربازی نژاد فلاح پلمب شد

علیرضا عاقلی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در جمع اصحاب رسانه، گفت: طبق گزارش اداره استاندارد البرز در ارتباط با نداشتن استاندارد لازم برای بهره‌برداری از نصب تجهیزات جدید (تاب زنجیری) بدون مجوز استاندارد در بوستان جهان یا پارک نژادفلاح کرج با پیگیری‌های لازم توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج این پارک پلمب شد.

وی افزود: شکایت قضائی توسط سازمان مربوطه نیز نسبت به این بهره‌برداری انجام شده است. تمام پارک‌هایی که صورت‌جلسه بهره‌برداری بشود باید استاندارد لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به اینکه تمام شهرهای بازی و پارک‌هایی که وسایل بازی دارند باید استاندارد لازم را داشته باشند گفت: تمام بهره‌بردارانی که بخواهند تجهیزات لازم در پارک‌ها استفاده کنند باید طبق قانون اخذ استانداردهای لازم انجام شود. بهره‌بردار حقیقی و حقوقی که بدون داشتن مجوزهای استاندارد اقدام به بهره‌برداری از تجهیزات جدید و قدیم در پارک‌ها و زمین‌های بازی بهره‌برداری کند متخلف است و مکان مربوطه با همکاری مراجع قضائی پلمب می‌شود.

وی ادامه داد: جان مردم برای ما از هر چیز دیگر مهم‌تر است و متخلفین باید اعمال قانون شوند.

کدخبر: 931991 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟