اعدام به روش آمریکایی + عکس و فیلم

به گزارش رکنا، کنت اسمیت، یک زندانی آلابامایی است و قرار شده با یک روش جدید اعدام در آمریکا آزمایش شود.

سوژه آزمایش برای روش جدید اعدام

وکلای اسمیت، استدلال کردند که این زندانی آلابامایی برای روش اعدام آزمایشی هیپوکسی نیتروژن، سوژه آزمایش خواهد بود.

تیم وکلای این زندانی آلابامایی از قاضی دادگاه خواسته بودند تا با درخواست ایالتی مبنی بر اعدام وی با استفاده از روش جدید مخالفت کند.

در تشکیل پرونده دادگاه، وکلای اسمیت از دادگاه عالی آلاباما خواستند تا درخواست دادستان کل این ایالت را برای تعیین تاریخ اعدام با استفاده از روش جدید اعدام، رد کند.

گاز نیتروژن به عنوان یک روش اعدام در ۳ ایالت آمریکا مجاز است، اما تاکنون برای اعدام یک زندانی استفاده نشده است.

وکلای این زندانی آلابامایی می‌گویند که این ایالت اطلاعات کمی در مورد نحوه عملکرد اعدام‌های نیتروژن فاش کرده و تنها یک نسخه ویرایش شده از پروتکل پیشنهادی را منتشر کرده است.

بیانیه آن‌ها می‌گوید: دولت محلی آلاباما به دنبال این است که اسمیت را مورد آزمایش قرار دهد تا برای نخستین‌بار به وسیله یک پروتکل آزمایش نشده و اخیرا منتشر شده برای اعدام افراد محکوم به روش جدید هیپوکسی نیتروژن، آزمایش شود.

تحت روش پیشنهادی، هیپوکسی با وادار کردن زندانی به استنشاق نیتروژن و محروم کردن فرد از اکسیژن مورد نیاز، اعدام انجام می‌شود.

در حالی که طرفداران روش جدید، بی‌دردسر بودن آن را مطرح می‌کنند، مخالفان روش جدید را به استفاده انسان به‌عنوان سوژه آزمایشگاهی تشبیه کرده‌اند.

اعدام در امریکا

اعدام ناموفق اسمیت

وکلای دادگستری در آمریکا، گفته‌اند که اسمیت پیش از این تحت یک اعدام ناموفق قرار گرفته است، ماه نوامبر گذشته مقام‌های ایالتی تلاش کردند او را از طریق تزریق کشنده اعدام کنند.

اداره زندان‌های آلاباما زمانی که تیم اعدام نتوانست ۲ خط داخل وریدی مورد نیاز را به اسمیت متصل کند، اعدام را لغو کرد.

وکلای اسمیت، گفتند که او درخواست مداوم تجدیدنظر دارد؛ آن‌ها مقام‌های ایالتی را متهم کردند که سعی دارند اسمیت را جلوتر از سایر زندانیان به صف اعدام منتقل کنند.

آلاباما، هیپوکسی نیتروژن را در سال ۲۰۱۸ مجاز کرد، اما تاکنون تلاشی برای استفاده از آن برای اجرای حکم اعدام نکرده است؛ اوکلاهاما و می‌سی‌سی‌پی نیز هیپوکسی نیتروژن را مجاز دانسته، اما از آن استفاده نکرده‌اند.

تریپ پیتمن، سناتور سابق آلاباما که روش جدید اعدام را پیشنهاد کرد، انتقاداتی را درباره آزمایشی بودن این روش مطرح کرده است.

اعدام در امریکا

چالش‌های آلاباما در زمینه اعدام

آلاباما در سال‌های اخیر با مشکلاتی در اجرای اعدام‌ها روبرو بوده است؛ در سپتامبر ۲۰۲۲، آلاباما اعدام آلن میلر را به دلیل مشکل در دسترسی به رگ‌های زندانی لغو کرد.

جان هام، کمیسر زندان‌های آلاباما، می‌گوید که «دسترسی به رگ‌ها کمی بیشتر از آنچه پیش‌بینی می‌کردیم، طول می‌کشد» و ایالت زمان کافی برای اجرای حکم اعدام تا مهلت نیمه‌شب را نداشت.

این دستکم سومین باری بود که آلاباما به مشکلات دسترسی وریدی طی یک تزریق کشنده اذعان می‌کرد؛ اعدام «جو ناتان جیمز» در جولای ۲۰۲۲ در این ایالت بیش از ۳ ساعت طول کشید تا اجرا شود.

در سال ۲۰۱۸، آلاباما به دلیل ناتوانی در ایجاد خط داخل وریدی، اعدام دویل هام را لغو کرد.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع‎رسانی مجازات اعدام آمریکا، آلاباما ۱۶۷ زندانی در انتظار اعدام دارد.

اعدام در امریکا

 

کدخبر: 932610 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟