فیلم وحشتناک از عروسی مرگبار حمدانیه عراق / 100 زن و مرد و بچه در کنار عروس زنده زنده سوختند + جزییات

به گزارش رکنا، لحظه آغاز آتش‌سوزی مرگبار در جشن عروسی شهر حمدانیه واقع در استان نینوا در شمال عراق به تصویر کشیده شده است.

به گزارش فرارو، در این تصاویر عروس و داماد بی‌خبر از حادثه‌ای که در کمین آن‌ها و حاضران است، آماده رقص می‌شوند و به وسط سالن می‌روند که ناگهان آتش‌سوزی شروع می‌شود.

حمدانیه، منطقه‌ای عمدتا مسیحی‌نشین است و در زمان وقوع حادثه که روز سه‌شنبه اتفاق افتاد، بیش از هزار میهمان در محل حضور داشتند.

اگرچه پیش از این آمار قربانیان دست‌کم ۱۰۰ کشته و بیش از ۱۵۰ زخمی اعلام شده بود، اما خبرگزاری تاس روسیه به نقل از جمعیت هلال احمر عراق، مجموع کشته‌ها و زخمی‌ها را ۴۵۰ نفر اعلام کرد.

به گفته فرماندار نینوا، بازماندگان این آتش‌سوزی به بیمارستان‌های نینوا و اقلیم کردستان عراق منتقل شدند. عروس و داماد نیز هر دو زنده ماندند و برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

گفته می‌شود دلیل وقوع این حادثه، آتش بازی در داخل سالن همچنین وجود پنل‌های پیش‌ساخته بسیار قابل اشتعال و مغایر با استاندارد‌های ایمنی بوده است.

سالن محل برگزاری این مراسم نیز الزامات ایمنی آتش‌نشانی را نداشته و به همین دلیل پس از گسترش شعله‌های آتش، سقف تالار روی میهمانان فرو ریخته است.

به گفته مقامات عراقی، تا کنون ۱۴ نفر در ارتباط با این حادثه دستگیر شدند.

کدخبر: 933267 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟