فیلم عجیب از کار وحشتناک مرد معتاد در همدان / برای فرار از کمپ دسته قاشق را قورت داد + جزییات

به گزارش رکنا، به تازگی فیلمی‌کوتاه از یک عمل جراحی عجیب در بیمارستان‌ ولی‌عصر(عج) تویسرکان از توابع استان همدان درشبکه‌های اجتماعی چرخید؛ دکتر«امیرقوتی چوشلی»، جراح متخصص در یک عمل جراحی توانست دسته قاشق فلزی نسبتا بلند و پهنی را از داخل معده مردی 42 ساله بیرون آورده و او را از مرگ نجات دهد.

این، همه ماجرا نیست، چراکه حادثه و علت خوردن قاشق فلزی توسط این جوان و پذیرفتن همه خطرات آن حکایت عجیب‌تری دارد. پزشک جراح از جزئیات این ماجرای عجیب می‌گوید.

*آقای دکتر از این عمل جراحی  بیمار بگویید.

بیمار جوانی حدود 42 ساله بود که برای انجام عمل جراحی به بیمارستان مراجعه کرده و بستری شده بود. به‌گفته خود بیمار، وی برای بیرون آمدن از کمپ ترک اعتیاد دسته قاشق حدود 15 تا 18 سانتی متری را بلعیده بود، بدون اینکه فکر کند امکان دارد با این کار جانش را از دست بدهد. از آنجا که وی به تازگی در کمپ ترک اعتیاد بستری شده بود و به او اجازه خروج نمی‌دادند، او این کار را کرده بود تا به نوعی از کمپ فرار کند. ظاهرا این مرد چندبار دیگر هم سابقه فرار از کمپ را داشته و تعریف کرده که یک بارهم برای بیرون رفتن از کمپ وایتکس خورده است؛ کاری که به‌مراتب خطرناک‌تر است. چون سوختگی و خطر مرگ به همراه دارد.

*قبلا هم با چنین بیماری مواجه شده بودید؟

در دوران دانشجویی در همدان و تویسرکان از این قبیل عمل‌ها داشتم. بیشتر کسانی که با این شگرد قصد فرار از کمپ را دارند، در کمپ‌های غیرمجاز و زیرزمینی که شرایط رفتار با معتادان بد است، بستری بوده‌اند. این جوان هم از یکی از معتادان حاضر در کمپ این روش را یادگرفته بود و البته کمی هم خوش خیال بود.

*چرا؟

فکر می‌کرد که با آندوسکوپی، قاشق از شکمش خارج می‌شود و کارش دیگر به عمل جراحی نمی‌رسدکه متأسفانه امکان نداشت. نکته عجیب اینکه او بعد از بلعیدن دسته قاشق، یک پرس کامل غذا هم خورده بود!

*بلعیدن دسته قاشق چه آسیبی به او زده بود؟

دسته قاشق ازجایی که می‌شکند تیزی و برندگی دارد. این جسم تیز از مسیری که پایین می‌رود، فقط کافی‌است که کوچک‌ترین بریدگی و خراشی روی مری ایجاد کند؛ پارگی مری خیلی کشنده است، در حدی که مریض اگر با چند ساعت تأخیر به بیمارستان برود، دیگر نمی‌توان برایش کاری کرد و جانش را از دست می‌دهد. حتی اگر هم به موقع برسد جراحی خیلی سنگینی را باید تحمل کند که احتمال مرگ هم دارد. با این حال بخت با این مرد یار بود که قاشق بدون ایجاد جراحت وارد معده‌اش شده بود.

*عمل جراحی چگونه بود؟

برای این کار مجبور شدیم با باز کردن شکم بیمار، دسته قاشق را از داخل معده او خارج کنیم و بیمار باید بین 10روز تا 2هفته استراحت کند.

کدخبر: 935581 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟