محاکمه دوباره، دوبرادر در قتل کارگر جوان / کیفری

به گزارش رکنا،  سی‌ام مهرماه سال ۹۷ درگیری سه مرد در محله خزانه به خون کشیده شد و مجید ۴۰ ساله که به شدت زخمی شده بود به بیمارستان منتقل شد .اما ساعتی بعد به خاطر شدت جراحات جان سپرد .

با مرگ این مرد ماموران پبه پرس و جو از شاهدان پرداختند .شاهدان گفتند مجید در درگیری با دو برادر زخمی شده بود،این متهم مدعی شد قصد قتل نداشته و برای دفاع از خودش قمه کشیده است

ردیابی دو برادر فراری

 با اطلاعاتی که شاهدان به پلیس دادند نادر و برادر کوچکش نریمان ردیابی و بازداشت شدند و به درگیری با مجید اعتراف کردند .

نادر در بازجویی‌ها گفت: مجید یک معتاد را به باد کتک گرفته بود. من با دیدن این صحنه جلو رفتم  اما او شروع به فحاشی کرد و گفت این ماجرا ارتباطی به من ندارد. او با سنگ به سرم زد و من هم با قمه ای که همراه داشتم برای  دفاع از خودم ضربه‌ای به سرش زدم. اما ضربه را با تیغ قمه وارد نکردم و با قسمت پهن قمه به سر مجید ضربه  زدم .

نریمان نیز در ادامه افزود :وقتی متوجه درگیری برادرم با مجید شدم برای پایان دادن به دعوا به آنجا رفتم اما  ضربه‌ای به مجید نزدم.

اظهار نظر کارشناسان پزشکی قانوی

 وقتی پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرد ضربه وارد شده با قسمت پهن قمه به سر قربانی ۷۰ درصد در مرگ وی موثر بوده و مجید ۳۰ درصد به خاطر مصرف زیاد مواد مخدر جان سپرده،  دو برادر در برابر اتهام قتل شبه عمد قرار گرفتند و در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کردند.

نخستین دادگاه

 در ابتدای جلسه پدر مجید که قیم نوه خردسالش است روبه روی قضات ایستاد و گفت: پسرم کارگر بود و از ایلام برای یافتن کار به تهران آمده بود. او آمده بود تا برای همسر و فرزندش نان حلال بیاورد .اما ناجوانمردانه کشته شد .من به هیچ قیمتی حاضر به گذشت نیستم  و برای عامل قتل پسرم قصاص می‌خواهم .

وقتی نادر در جایگاه ویژه  ایستاد ادعای جدیدی را مطرح کرد

وی گفت : مدتی بود در آن محل خرید و فروش مواد مخدر انجام می‌دادم. برادرم نریمان هم ضایعات جمع آوری می‌کرد .من مجید را از قبل می‌شناختم و می‌دانستم نوچه گنده لاتی به نام سامان است .او  به تازگی وارد باند زورگیری سامان شده بود و دست به زورگیری می‌زد. آن روز هم در حال زورگیری از مرد معتاد بود که جلو رفتم و به او اعتراض کردم. اما او شروع به فحاشی کرد و با سنگ به سرم زد . من هم برای دفاع از خودم قمه را بیرون آوردم .من قصد کشتن مجید را نداشتم .به همین خاطر با قسمت پهن قمه به سر او ضربه زدم. اگر به او ضربه نزده بودم شاید خودم کشته می‌شدم.

 نریمان نیز گفت :من در آن درگیری دخالتی نداشتم و فقط برای میانجیگری وارد دعوا شدم .

در  پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده نادر را به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم کردند.

شکسته شدن حکم در دیوان عالی کشور

این  حکم با اعتراض اولیای دم در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و قضات عالی رتبه حکم صادره را شکستند و خواستار رسیدگی دوباره به پرونده شدند ،به این ترتیب دو برادر برای دومین بار در دادگاه از خود دفاع کردند .

دومین دادگاه

در ابتدای جلسه پدر مجید گفت :پسرم کارگر بود و برای کارگری از ایلام به تهران آمده بود. اما دو برادر به پسرم تهمت می‌زنند و مدعی هستند او زورگیر بوده است .او برای زندگی همسر و فرزندش سختی غربت را به جان خریده و  از شهرستان به تهران آمده بود که بی‌رحمانه کشته شد. من برای قاتل پسرم قصاص می‌خواهم ،سپس نادر در جایگاه ویژه ایستاد و اظهارات قبلی اش را تکرار کرد .

وی گفت :مجید قصد زورگیری داشت و من می ‌خواستم مانع او شوم که با سنگ  به سرم زد. من برای دفاع از جانم قمه کشیدم .حتی پزشکی قانونی نیز تایید کرد او مقدار زیادی مواد مخدر مصرف کرده بود و این موضوع نیز در مرگش موثر بوده است .من  اتهام قتل عمدی را قبول ندارم .چون واقعاً خصومتی با مجید نداشتم و نمی‌خواستم او را بکشم .

نریمان نیز گفت :من هیچ درگیری با مقتول نداشتم و ضربه‌ای به او نزدم .فقط قصد میانجیگری داشتم .

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

 

کدخبر: 936597 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟