زوج سارق سوئیت ها دستگیر شدند / تعداد سوئیت های دستبرد زده شده سه رقمی بود

به گزارش رکنا، طی چند ماه گذشته پرونده‌هایی در مراکز انتظامی تشکیل شد، که محتویات آن از سرقت های سریالی به سوئیت‌های اجاره‌ای حکایت داشت. با افزایش روند صعودی سرقت‌های مذکور، ماجرا از اهمیت خاصی برخوردار شد تا جایی که رئیس پلیس مشهد با مطالعه گزارش‌های یاد شده دستور بررسی ویژه در این باره را صادرکرد و از عوامل انتظامی خواست به ریشه‌یابی سرقت از سوئیت‌های اجاره‌ای بپردازند.

با این دستور پلیسی نیروهای کلانتری در مناطق مختلف شهری وارد عمل شدند اما تحقیقات مقدماتی نشان داد که سارقان بسیار حرفه‌ای هستند و هیچ سرنخی در صحنه‌های سرقت از خود برجا نگذاشته‌اند. به همین خاطر تحلیل‌های کارشناسی از مناطق جغرافیایی وقوع جرم جمع‌آوری و مشخص شد که همه طعمه‌ها از طریق آگهی در سایت‌های واسطه‌گری اینترنتی به دام افتاده‌اند؛ بنابراین عوامل انتظامی با بهره‌گیری از تجربیات سرهنگ احمد نگهبان (رئیس پلیس مشهد ) دامنه تحقیقات خود را به فضای مجازی کشاندند و کنکاش‌های تخصصی را برای شناسایی دزدانی ادامه دادند که با خط تلفن‌های مشترکی با اجاره‌دهندگان سوئیت‌ها تماس گرفته‌اند. از سوی دیگر نیز گروهی از کارشناسان پلیس به رصدهای اطلاعاتی برای شناسایی آگهی‌های فروش کالاهای سرقتی پرداختند و بدین ترتیب عملیات ردیابی در چند شاخه پلیسی وارد مرحله جدیدی شد تا این‌که بالاخره نیروهای کلانتری بانوان مشهد رشته عملیات را به دست گرفتند و مالخری را در فضای مجازی شناسایی کردند که لوازم منزل را خریداری می‌کرد.

با به دست آمدن این سرنخ عملیات انتظامی در چند زاویه مختلف آغاز شد و نیروهای تجسس کلانتری بانوان در پوشش‌های نفوذی موفق شدند این مالخر ۴۶ ساله را در حالی دستگیر کنند که برخی از مال‌باختگان اموال سرقتی خود را در میان کالاهای فروشی مالخر مذکور شناسایی کردند. به همین دلیل بلافاصله متهم یاد شده با هماهنگی و دستورهای ویژه قضایی به کلانتری منتقل شد و مورد بازجویی قرار گرفت اما او مدعی بود هیچ سارقی را نمی‌شناسد و اموال کشف شده را هم از مسافران و رهگذران خریداری کرده است!  او در حالی این سخنان را بر زبان جاری می‌کرد که خودش نیز نمی‌ توانست این ادعاهای ساختگی را باور کند! با وجود این ادعاها، طولی نکشید که مالخر حرفه‌ای به اتاق ویژه بازجویی‌های تخصصی هدایت شد و دقایقی بعد وقتی در برابر اسناد و دلایل مستند پلیس قرار گرفت، به ناچار لب به اعتراف گشود و زوج جوانی را لو داد که از حدود یک سال قبل با آن‌ها آشنا شده بود.

به دنبال اعترافات وی، بی‌درنگ گروهی از افسران ورزیده بانوان پلیس، عملیات دستگیری را با شیوه قرار صوری آغاز کردند و با بهره‌گیری از تماس‌های رمزی با سارقان، موفق شدند با سیم‌کارت‌های مخفی زوج سارق را به محل قرار بکشانند. هنگامی که زوج مذکور سوار بر یک دستگاه پراید وارد بولوار چمن شدند، ناگهان در محاصره نیروهای انتظامی قرار گرفتند و قبل از آن که حتی فرصتی برای فرار پیدا کنند، به درون خودروی پلیس منتقل شدند و دقایقی بعد مقابل افسران بازجو نشستند.  زن ۳۹ ساله ابتدا درباره نحوه آشنایی خود با همسرش گفت: حدود یک سال قبل در یکی از پارک‌های جنوبی مشهد نشسته بودم و به قوهایی نگاه می‌کردم که عاشقانه درون استخر و در کنار یکدیگر حرکت می‌کردند. در این هنگام چشمم به جوانی افتاد که او نیز به این صحنه خیره شده بود.

لحظاتی بعد امتداد نگاه ما نیز به یکدیگر تلاقی کرد به گونه‌ای که این موضوع به آشنایی ما انجامید. با آن‌که من ۱۰ سال از او بزرگ‌تر و معتاد به مواد صنعتی بودم؛ اما عشق ما از همین پارک‌نشینی در کنار استخر قوها آغاز شد و با همه مخالفت‌های خانواده او با هم ازدواج کردیم ولی چون هیچ جا و مکانی نداشتیم تصمیم گرفتیم تا در سوئیت‌های اجاره ای زندگی کنیم. از سوی دیگر مخارج اعتیاد من سنگین بود و همسرم نیز هیچ درآمدی نداشت. این گونه بود که نقشه سرقت از سوئیت‌ها را طراحی کردیم و بدین ترتیب با ورود به سایت‌های واسطه‌گر مانند دیوار، آگهی‌های اجاره سوئیت را نشان می‌کردیم. سپس با مالک سوئیت تماس می‌گرفتیم و برای آن که از وجود اموال با ارزش مطمئن شویم از مالک می‌خواستیم تا عکس‌های بیشتری از داخل سوئیت برایمان ارسال کند. در ادامه هم سوئیت را برای ۲ تا ۳ روز اجاره می‌کردیم. ولی در روز دوم همه لوازم مانند تلویزیون، کولرگازی و لوازم برقی آشپزخانه و حتی اموال داخل انباری‌ها را درون خودروی پراید می‌ریختیم سپس از محل متواری می‌شدیم. این گونه هم اجاره سوئیت نمی‌دادیم و هم اموال سرقتی را بین ۵ تا ۳۰ میلیون تومان به مالخران می‌فروختیم و روزگارمان را می‌گذراندیم؛ اما نمی‌دانم پلیس چگونه ما را پیدا کرد و به سراغمان آمد...

همسر ۲۹ ساله این زن معتاد نیز اظهارات وی را تایید کرد به طوری که تاکنون راز بیش از ۱۰۰ فقره دستبرد به سوئیت‌های اجاره‌ای در مشهد و طرقبه و شاندیز فاش شده است و تعداد زیادی از مال‌باختگان به کلانتری بانوان مشهد مراجعه کرده‌اند.  در همین حال، تحقیقات گسترده پلیس با نظرات مستقیم فرمانده انتظامی مشهد برای واکاوی در سرقت‌های احتمالی دیگر این زوج و افراد مرتبط با آنان همچنان ادامه دارد.

کدخبر: 938254 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟