تقویت فرهنگ مردم مداری و دفاع از وطن، ثمرات بسیج دانش آموزی
به گزارش رکنا، سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا به مناسب فرا رسیدن سالگرد شهادت محمد حسین فهمیده، روز نوجوان و بسیج دانش آموزی در یادداشتی نوشت: اگر بخواهیم حدیث حضرت امیرالمومنین مبنی بر این که " قلب نوجوان ، همچون زمین ناکِشته است که هر چه در آن افکنده شود می‌پذیرد" را ملاک عمل قرار دهیم به طور حتم با پراکندن بذر توجه و اعتماد به نفس در میان دانش آموزانِ جسور، نسلی پویا، متفکر و متعقل تربیت خواهد شد.
نسل نوجوانان و جوانان ما نسلی آرمانی و بلندپرواز است، آرمانی از جنس انسانیت و اخلاق.بی شک دانش آموزان تجلی بخشِ فرداهای روشن این مرز و بوم هستند و با بسیج امکانات و بهره گیری از تواناییها، اراده ها را به منصه ظهور می رسانند، شور و شعور و اراده ی دانش آموزان که در قالب بسیج دانش آموزی متبلور می شود، زلال و ناب است.
فرهنگ مردم مداری، دفاع از وطن، حفظ و پاسداری از همه ارزش های والای انسانی و اخلاقی می تواند از ثمرات بسیج دانش آموزی باشد، این نوجوانان تبدیل به الگو های ملی و بین المللی می شوند،با قابلیت و خلاق، انسجام بین علم و عمل را از همین سنین می توان در بسیج دانش آموزی، به نظاره نشست، ایجاد و حفظ روحیه همیاری، سلحشوری، دفاع از آب و خاک، مسئولیت پذیری،بالا بردن بنیه علمی دانش آموزان و حرکت عمیق و مداوم برای دستیابی به قله های عظمت و افتخار، در همین نهادهای دانش آموزی تقویت و تکثیر می شود.
از میان همین نوجوانان است که کارشناسانِ متخصص، متعهد، بصیر و آگاهی روانه میزهای خدمت به جامعه می شوند که بتوانند از میزان کمبودها و مشکلات بکاهند و بالندگی و شکوفایی وطن را تضمین کنند.
خاطرمان جمع است وقتی با برنامه های هدفمند و منسجم نوجوانانمان را تربیت می کنیم، نتیجه چیزی جز امیدواری دوستان و ترس دشمنان نخواهد بود،این دانش آموزانِ نوجوان سکان داران وحدت و مقاومت هستند که درس شجاعت و ایستادگی به سایر هم نسلان خود می دهند.
ما ضمن زنده نگاه داشتن نام و یاد نامداران شهید به ویژه دانش آموزانِ دلاوری که از قله های دفاع مقدس هستند، برخود فرض می دانیم که شانه به شانه‌ی نسل متهور،خردمند و ممتازمان، حرکت کنیم، بی‌گمان ایرانی یکپارچه،مستقل، قانونمند پیش رویمان است.

 

کدخبر: 941362 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟