وجود 70 هزار معتاد متجاهر در کشور + فیلم

به گزارش رکنا، اسکندر مومنی در حاشیه بهره‌برداری فاز جدید مرکز نگهداری سروش همزمان با اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان تهران با حضور فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران بیان کرد: تقدیر و تشکر می‌کنم از سردار احمدرضا رادان فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مجموعه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و‌ خیرانی که پای کار آمدند تا امروز افتتاح این مرکز را داشته باشیم.

فرمانده ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصریح کرد: معتادان متجاهر بعد از درمان، سم‌زدایی و مهارت‌آفرینی یک اعتماد به نفس برای بازگشت دوباره به خانواده و جامعه پیدا می‌کند ولی اگر حلقه اشتغالزایی و مهارت‌آفرینی نباشد، هیچ فایده‌ای ندارد.

مومنی با اشاره به اینکه امروز فقط درمان به تنهایی جواب نمی‌دهد، یادآور شد: وظیفه ذاتی نیروی انتظامی برای انجام این ماموریت نیست ولی با توجه به روحیه انقلابی این مسوولیت را پذیرفتند؛ در تمام اردوگاه‌ها حتما کارگاه تولیدی و اشتغال‌آفرینی داریم ولی کافی نیست.

وی عنوان کرد: امروز اینجا با همت سردار احمدرضا رادان فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران به مرحله نهایی رسیده و اینجا خیالمان از بابت درمان معتادان متجاهر راحت می‌شود ولی در تهران حداکثر به ظرفیت اشتغالزایی برای ۲۵ هزار معتاد درمان شده نیاز داریم.

 فرمانده ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه در گام اول نصف این میزان ظرفیت اشتغالزایی وجود دارد ولی باید دو برابر شود، خبر داد: در کل کشور به ایجاد اشتغال با ظرفیت ۵۰ هزار نفر نیاز داریم.

مومنی با اشاره به اینکه بر اساس برآوردهای موجود در حال حاضر تعداد معتادان متجاهر در کشور ۷۰ هزار نفر است، بیان کرد: در استان تهران، البرز، مشهد و فارس توفیقات خوبی برای راه‌اندازی مراکز این چنینی داشتیم.

وی با اشاره به وجود همت همه دستگاه‌ها و پای کار آمدن آنها اظهار کرد: بهزیستی و شهرداری هم حضور دارند ولی به صورت کلی برخی نهادها مثل سپاه، بسیج و نیروی انتظامی وظیفه ذاتی ندارند اما به خاطر مسوولیت اجتماعی کار را پذیرفتند؛ در قانون برای آنها مصرح نشده ولی به صورت انقلابی پای کار آمدند.

فرمانده ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: معتادان متجاهر حداکثر یک سال در شرایط خاص نگهداری می‌شوند ولی حداقل زمان مورد نیاز درمان جسمی و روحی و مهارت‌آموزی آنها دو سال است.

مومنی خبر داد: لایحه جدید افزایش زمان نگهداری معتادان متجاهر در این مرکز دو هفته قبل توسط ریاست جمهوری با قید فوریت به مجلس ارسال شده که پیش‌بینی زمان در آن دو سال درنظر گرفته شده است‌.

کدخبر: 941587 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟